BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra nyereséges a Sony Ericsson

A termékszerzet pozitív változását mutatja a mobiltelefonok átlagárának 30 százalékos emelkedése

A várakozásokkal ellentétben az idei év második negyedévben is nyereséggel zárt a Sony Ericsson – jelentette be a mobiltelefon-gyártó vállalat. Habár az áprilistól júniusig tartó időszak zárásakor a cég adózott eredménye elérte a 12 millió eurót, az első negyedéves 21 milliós öszszeghez képest jelentős mértékű, megközelítőleg 43 százalékos eredménycsökkenés figyelhető meg. Másrészt viszont az előző év azonos időszakában könyvelt 213 millió eurós veszteséghez viszonyítva a nyereség – még ha kismértékű is – egyértelműen pozitív eredménynek tekinthető.

A Sony Ericsson 11 millió mobiltelefont adott el 2010 második negyedévében, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszak 13,8 milliós értékesítésével. Az eladási mennyiség nagymértékű csökkenése minden bizonnyal annak tudható be, hogy az utóbbi időben a gyártó az egyszerűbb, olcsóbb modellek helyett inkább az exkluzívabb és jóval drágább okos telefonokra összpontosít. A termékszerkezet-váltás pozitív hatását jól érzékelteti a mobiltelefonok átlagárának 30 százalékot meghaladó emelkedése: az egy évvel korábbi 122 euró helyett ma már 160 eurót kell fizetni egy készülékért. A gyártó két legkeresettebb modellje az Xperia X10 és a Vivaz volt.

A szerkezeti átalakítások következtében a cég bevételei elérték az 1,76 milliárd eurót, ez a korábbi év 1,68 milliárdjához viszonyítva közel ötszázalékos növekedést jelent. A svéd Ericsson és a japán Sony tulajdonában lévő vállalatnak hét negyedéven át tartó veszteséges működés után sikerült újra pozitív adózott eredményt produkálnia – költségvisszafogó stratégiájának kere-

tein belül többek között négyezer fővel csökkentette dolgozói létszámát, így jelenleg 7800 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

A Sony Ericsson részesedését továbbra is 4 százalékos szinten kívánja tartani. A cég teljesítménye Európában, Afrikában, valamint a Közel-Keleten volt a leggyengébb, Amerikában (14 százalék) és Ázsiában (17 százalék) viszont egyaránt sikeresen növelte eladásait. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.