"Az arányok eltolódtak" - jelentette ki Frank-Peter Arndt, a BMW gyártási főnöke a Süddeutsche Zeitungnak nyilatkozva. A BMW jelenleg az autóik 60 százalékát gyártja Németországban, 40 százalékát pedig külföldön. Hosszú távon a cég 50-50 százalékos arányra akar átállni – közölte a menedzser.
A müncheni gyár jelenleg 72 ezer főt foglalkoztat belföldön és 24 400 főt a külföldi gyárainak, a kínai Shenyangban és az amerikai Spartanburgban. Az itt foglalkoztatottak száma azonban a jövőben vélhetően erősen növekedni fog. De - mint azt Arndt leszögezte – nem a hazai álláshelyek rovására, igaz, a jövőben létrehozandó új munkahelyek többsége nem a németországi egységekre koncentrálódik.
"Abból kell kiindulnunk, hogy a növekedési ráták Európában alacsonyabbak, mint Ázsiában és az Egyesült Államokban." A BMW termelési vezetője szerint Indiában is erőteljesebben fognak befektetni, és a jövőben fontos piacnak tartja Dél-Koreáit is.
A német autógyártók egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a külpiacok, különösen Ázsiára, ahogyan ezt Martin Winterkornnak, a Volkswagen vezérigazgatójának kijelentése is tükrözi. Mint mondta, a Volkswagennek most kell nemzetközivé válnia, ugyanakkor a vezér is hangsúlyozta, hogy nem Németország rovására fejlődnek majd. Nem lehet azonban figyelmen kívül hagyni azt a tény, hogy míg novemberben a BMW eladásai 24,9 százalékkal emelkedtek a hazai piacon, addig Kínában a növekedés 104,3 százalékot tett ki, az arányok pedig hasonlóak a többi német luxusautó márka esetében is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.