Portfólióbővítés. Elsősorban az irodatechnikai eszközökre épülő szolgáltatásokban kell erősödnie a Ricoh-nak Magyarországon – foglalta össze hároméves vízióját Bérczi Ottó, a japán technológiai cég itteni leányvállalatának frissen kinevezett ügyvezetője. Mint mondta: kiválasztása is alapvetően ezt a célt szolgálja, annak ellenére, hogy karriermúltja nem a másolóiparhoz köti. Az új cégvezető egyebek mellett gépipari vállalatoknál dolgozott, ahol az utóbbi években főként az adott ágazat termékein alapuló szolgáltatások felfuttatása volt a feladata.
„A Ricoh Hungary Kft. piaci részesedése jelenleg alig 10 százalék a magyar irodatechnikai piacon, amelyet növelni szeretnénk” – hangsúlyozta Bérczi Ottó. A szolgáltatási profil erősítése nyomán a jelenleg 80 fős társaság további 10 fővel bővülhet – mondta lapunk kérdésére. A szolgáltatási tevékenységet külön igazgatóságba szervezik, ez a jövőben nemcsak a klasszikus menedzselt nyomtatási szolgáltatási feladatokat látja el, hanem az irodatechnikai eszközparkhoz kapcsolódó céges informatikai rendszerek komplett üzemeltetését is vállalja. Mint mondta, kutatások is bizonyítják, hogy a cégek nemcsak a nyomtatók, másolók üzemeltetésén spórolhatnak, számos latens többletköltséget rejtenek az IT-rendszerek is. Ezek hatékonyabb működése a harmadára csökkentheti azt az összeget, amibe egy-egy nyomat kerül.
A Ricoh Hungary bevételének jelenleg valamivel több mint a harmadát, mintegy 900 millió forintot képvisel a szolgáltatói profil, ebből az informatikai rendszerek üzemeltetéséhez ma még alig 10-20 millió kapcsolható. A cég az utóbbi egy-két évben már arra törekedett, hogy növelje a közvetlen értékesítés arányát, amely már eléri a kétharmadot. Ezért a korábbi 50 cégből álló viszonteladói hálózatát tavalyra 20-ra csökkentette.
A 2009-es mélypont után tavaly ismét élénkült az irodatechnikai eszközök (nyomtatók, fénymásolók, faxok stb.) iránti kereslet Magyarországon, a piac mérete az előzetes számítások szerint meghaladhatja a 18 milliárd forintot. A nemzetközi gyártók Magyarországon a lakossági keresletnek köszönhetik a piac feléledését, mivel elsősorban az otthoni használatra fejlesztett multifunkciós tintasugaras készülékek iránti kereslet nőtt meg. Az IDC piackutató hazai felmérése szerint a vállalati piacot már nem a vásárlás, hanem az irodatechnikai jellegű tevékenység kiszervezése jellemzi, az üzleti felhasználók az erre szakosodott szolgáltatókkal szerződnek, és a tényleges nyomatszámok után fizetnek. SGy
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.