BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Ricoh-nál „nyomatják” a szolgáltatást

Portfólióbővítés. Elsősorban az irodatechnikai eszközökre épülő szolgáltatásokban kell erősödnie a Ricoh-nak Magyarországon – foglalta össze hároméves vízióját Bérczi Ottó, a japán technológiai cég itteni leányvállalatának frissen kinevezett ügyvezetője. Mint mondta: kiválasztása is alapvetően ezt a célt szolgálja, annak ellenére, hogy karriermúltja nem a másolóiparhoz köti. Az új cégvezető egyebek mellett gépipari vállalatoknál dolgozott, ahol az utóbbi években főként az adott ágazat termékein alapuló szolgáltatások felfuttatása volt a feladata.

„A Ricoh Hungary Kft. piaci részesedése jelenleg alig 10 százalék a magyar irodatechnikai piacon, amelyet növelni szeretnénk” – hangsúlyozta Bérczi Ottó. A szolgáltatási profil erősítése nyomán a jelenleg 80 fős társaság további 10 fővel bővülhet – mondta lapunk kérdésére. A szolgáltatási tevékenységet külön igazgatóságba szervezik, ez a jövőben nemcsak a klasszikus menedzselt nyomtatási szolgáltatási feladatokat látja el, hanem az irodatechnikai eszközparkhoz kapcsolódó céges informatikai rendszerek komplett üzemeltetését is vállalja. Mint mondta, kutatások is bizonyítják, hogy a cégek nemcsak a nyomtatók, másolók üzemeltetésén spórolhatnak, számos latens többletköltséget rejtenek az IT-rendszerek is. Ezek hatékonyabb működése a harmadára csökkentheti azt az összeget, amibe egy-egy nyomat kerül.

A Ricoh Hungary bevételének jelenleg valamivel több mint a harmadát, mintegy 900 millió forintot képvisel a szolgáltatói profil, ebből az informatikai rendszerek üzemeltetéséhez ma még alig 10-20 millió kapcsolható. A cég az utóbbi egy-két évben már arra törekedett, hogy növelje a közvetlen értékesítés arányát, amely már eléri a kétharmadot. Ezért a korábbi 50 cégből álló viszonteladói hálózatát tavalyra 20-ra csökkentette.

A 2009-es mélypont után tavaly ismét élénkült az irodatechnikai eszközök (nyomtatók, fénymásolók, faxok stb.) iránti kereslet Magyarországon, a piac mérete az előzetes számítások szerint meghaladhatja a 18 milliárd forintot. A nemzetközi gyártók Magyarországon a lakossági keresletnek köszönhetik a piac feléledését, mivel elsősorban az otthoni használatra fejlesztett multifunkciós tintasugaras készülékek iránti kereslet nőtt meg. Az IDC piackutató hazai felmérése szerint a vállalati piacot már nem a vásárlás, hanem az irodatechnikai jellegű tevékenység kiszervezése jellemzi, az üzleti felhasználók az erre szakosodott szolgáltatókkal szerződnek, és a tényleges nyomatszámok után fizetnek. SGy

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.