BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Netre vágyó kisvállalkozások

Közös programot indított a Budapest Bank, a Google Magyarország és a HonlapABC

Még az idén legalább 25 ezer hazai kisvállalkozást szeretne internetes jelenléthez segíteni a Budapest Bank, a Google Magyarország és a HonlapABC tegnap bejelentett, Neten a cégem elnevezésű közös vállalkozásfejlesztési programja. A magyarországi mikro- és kisvállalkozások körében végzett felmérések ugyanis meglepően nagy arányú elmaradást jeleznek ezen a területen, több százezerre tehető azon cégek száma, amelyeknek nyoma sincs a világhálón.

A már említett három társaság a saját portfóliójából egy meghatározott időre díjmentesen kipróbálható kezdőcsomagot állított össze. Ennek keretében egyebek mellett a céges honlap készítésével, online hirdetési és internetbanki megoldásokkal támogatják a programba bekapcsolódókat, akik külön is kérhetik a csomag egyes elemeit.

Koleszár Péter, a HonlapABC-t is magában foglaló, miskolci székhelyű informatikai csoport ügyvezetője nagyszámú vidéki kisvállalkozásra is számít a program kapcsán. Elmondta: „Ezek a cégek jóval kisebb piacon méretik meg magukat, kisebb a profitjuk, ebből kevesebb forrás jut fejlesztésekre. Sokuknak bátorításra is szükségük van ahhoz, hogy a számukra ismeretlen online világba merészkedjenek, pedig az újabb piacokat nyithat meg előttük.” A miskolci cégtől a programra regisztráló társaságok fél évre ingyenesen kapnak egy doménnevet és tárhelyet, valamint hat hónapig térítésmentesen használhatják a honlapkészítő szoftvert.

A weboldal teljes tartalmi feltöltését követően a kisvállalkozás a Google 15 ezer forint értékű hirdetési kuponja segítségével kezdheti el népszerűsíteni magát az interneten. Heal Edina, a Google Magyarország vezetője emlékeztetett: a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem bonyolult feladat a keresőoptimalizálás. Ennek segítségével a szponzorált keresési felületek között a hirdető a számára valóban megfelelő vevőkörhöz juthat el. Az ingyenes google-os hirdetési szolgáltatás igénybevételével a mikrovállalkozások (fodrász, masszőr, kozmetikus stb.) is felkerülhetnek a nagy tömegek által használt Google-térképre. Megjegyezte: ma már a magyar lakosság 62 százaléka szörföl rendszeresen a világhálón, ahol legalább annyi órát tölt el, mint a tévé előtt. A netezési idő nagy részét pedig elsősorban keresésre fordítja.

A hazai kisvállalkozások nem csak a webes megjelenésben gyengébbek az átlagnál, a pénzügyek terén sem használják a világháló adta lehetőségeket, pedig ezekkel jelentős költségeket tudnának megtakarítani – húzta alá Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikroszegmensének vezetője. A bank a vállalkozásfejlesztési csomag keretében egyebek mellett havidíj-mentes internetbanki szolgáltatást nyújt, az első évben elengedi a számlához kapcsolódó havi díjat, és két évig nem kér pénzt az adóhatóság felé irányuló elektronikus átutalásokért.

Hátrányos hazai háttér

Ma Magyarországon a mikro- és kisvállalkozások kevesebb mint felének van saját honlapja, sőt, az interneten eddig jelen nem lévők közel kétharmadánál még fel sem vetődött a világhálós megjelenés gondolata – állapítja meg az Ipsos felmérése. Egyelőre rendkívül gyenge azok online aktivitása is, akik egyébként már rendelkeznek saját webes elérhetőséggel, közel felük egyáltalán nem él az internet adta hirdetési lehetőségekkel.

Szakértők szerint a viszszafogottság fő oka, hogy a kisvállalkozások még nem bíznak az online üzlet erejében, vagy nem tartják képesnek magukat arra, hogy megfelelően felépítsék a webes jelenlétüket. Vannak, akik a világhálós szereplés költségoldalát drágállják.

Szakértők szerint a viszszafogottság fő oka, hogy a kisvállalkozások még nem bíznak az online üzlet erejében, vagy nem tartják képesnek magukat arra, hogy megfelelően felépítsék a webes jelenlétüket. Vannak, akik a világhálós szereplés költségoldalát drágállják.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.