Még az idén legalább 25 ezer hazai kisvállalkozást szeretne internetes jelenléthez segíteni a Budapest Bank, a Google Magyarország és a HonlapABC tegnap bejelentett, Neten a cégem elnevezésű közös vállalkozásfejlesztési programja. A magyarországi mikro- és kisvállalkozások körében végzett felmérések ugyanis meglepően nagy arányú elmaradást jeleznek ezen a területen, több százezerre tehető azon cégek száma, amelyeknek nyoma sincs a világhálón.
A már említett három társaság a saját portfóliójából egy meghatározott időre díjmentesen kipróbálható kezdőcsomagot állított össze. Ennek keretében egyebek mellett a céges honlap készítésével, online hirdetési és internetbanki megoldásokkal támogatják a programba bekapcsolódókat, akik külön is kérhetik a csomag egyes elemeit.
Koleszár Péter, a HonlapABC-t is magában foglaló, miskolci székhelyű informatikai csoport ügyvezetője nagyszámú vidéki kisvállalkozásra is számít a program kapcsán. Elmondta: „Ezek a cégek jóval kisebb piacon méretik meg magukat, kisebb a profitjuk, ebből kevesebb forrás jut fejlesztésekre. Sokuknak bátorításra is szükségük van ahhoz, hogy a számukra ismeretlen online világba merészkedjenek, pedig az újabb piacokat nyithat meg előttük.” A miskolci cégtől a programra regisztráló társaságok fél évre ingyenesen kapnak egy doménnevet és tárhelyet, valamint hat hónapig térítésmentesen használhatják a honlapkészítő szoftvert.
A weboldal teljes tartalmi feltöltését követően a kisvállalkozás a Google 15 ezer forint értékű hirdetési kuponja segítségével kezdheti el népszerűsíteni magát az interneten. Heal Edina, a Google Magyarország vezetője emlékeztetett: a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem bonyolult feladat a keresőoptimalizálás. Ennek segítségével a szponzorált keresési felületek között a hirdető a számára valóban megfelelő vevőkörhöz juthat el. Az ingyenes google-os hirdetési szolgáltatás igénybevételével a mikrovállalkozások (fodrász, masszőr, kozmetikus stb.) is felkerülhetnek a nagy tömegek által használt Google-térképre. Megjegyezte: ma már a magyar lakosság 62 százaléka szörföl rendszeresen a világhálón, ahol legalább annyi órát tölt el, mint a tévé előtt. A netezési idő nagy részét pedig elsősorban keresésre fordítja.
A hazai kisvállalkozások nem csak a webes megjelenésben gyengébbek az átlagnál, a pénzügyek terén sem használják a világháló adta lehetőségeket, pedig ezekkel jelentős költségeket tudnának megtakarítani – húzta alá Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikroszegmensének vezetője. A bank a vállalkozásfejlesztési csomag keretében egyebek mellett havidíj-mentes internetbanki szolgáltatást nyújt, az első évben elengedi a számlához kapcsolódó havi díjat, és két évig nem kér pénzt az adóhatóság felé irányuló elektronikus átutalásokért.
Szakértők szerint a viszszafogottság fő oka, hogy a kisvállalkozások még nem bíznak az online üzlet erejében, vagy nem tartják képesnek magukat arra, hogy megfelelően felépítsék a webes jelenlétüket. Vannak, akik a világhálós szereplés költségoldalát drágállják.
Szakértők szerint a viszszafogottság fő oka, hogy a kisvállalkozások még nem bíznak az online üzlet erejében, vagy nem tartják képesnek magukat arra, hogy megfelelően felépítsék a webes jelenlétüket. Vannak, akik a világhálós szereplés költségoldalát drágállják.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.