Ha az egyiknek nem sikerült, a másik még eredményesen alkalmazhatja? A Microsoft előtt a jelek szerint ez a cél lebeg, hiszen mi másra utalna, hogy hamarosan Európát is „térképre veszi”. Miközben a Google számára továbbra is a személyiségi jogi kérdések okozzák a legnagyobb problémát. Mint ismert: a nagyszabású tiltakozó akciók eredményeként már eddig is több európai országban nyilvánították törvényellenesnek a Google Street View fotózást. Ezzel szemben a konkurens Microsoft éppen az öreg kontinenst veszi célba, az Egyesült Államokat követően ugyanis London környékét kezdte el „bekamerázni”, míg májustól a főbb európai – első lépésben német, francia, spanyol – városok kerülnek sorra.
A Microsoft kezdeményezése nem új keletű, Streetside névre hallgató projektét 2009 végén indította útjára, s az elmúlt időszakban 56 amerikai város utcáit „fotózta le”. Az elképzelések szerint a Microsoft már május második felében elérhetővé kívánja tenni a brit képeket, míg a többi esetében az első felvételek várhatóan nyártól lesznek elérhetők.
A Microsoft is hasonló eszközöket vet be a fotózások során, mint a Google, a fényképezést a Navteq cég végzi, amely a Nokia tulajdona. A Microsoft láthatóan tanult a Google hibáiból, így a cég helyi vezetői egyrészt folyamatosan hangsúlyozzák, a Bing Maps Streetside figyelembe veszi a helyi adatvédelmi irányelveket és előírásokat. Másfelől arra is ügyelnek, hogy a helymeghatározáshoz pontosításként szolgáló wifi hotspotok felderítése közben ne gyűjtsenek illegális adatokat. A hotspotok esetében közlik az elérhetőségüket, a wifi szignáljának erősségét. A Streetside nem törekszik arra, hogy az adott város összes utcáját lefotózza, kizárólag a frekventált központi területeket veszik számba, ahol a szolgáltatások koncentrálódnak. A Streetside célja ugyanis a településeken belüli navigáció pontosítása, a kereséseket és az útleírásokat vizuális információkkal egészítik ki, amelyek akár egy okostelefon képernyőjén is megjeleníthetők. F. B.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.