Egy tiroli hosszú hétvégén akár 80 ezer, egy hasonló hazai program esetében pedig 35 ezer forintot is spórolhatnak azok az internetezők, akik online aukció keretében vásárolnak szállást maguknak. A Gulliver Travel Kft. honlapján regisztrált 152 ezer felhasználó átlagosan a piaci ár 40 százalékáért juthat ily módon vendégéjszakához – mondta el Réti Péter, a cég tulajdonos-ügyvezetője. Ez év márciusában átlagosan a piaci ár 63 százalékáért keltek el az oldalon felkínált szállásajánlatok, április közepéig pedig ez az arány 60 százalék volt.
A saját területén Magyarországon piacvezető vállalkozás hat éve jött létre. A cégvezető bevallása szerint ötletét a kényszer szülte: a korábban nyomtatott utazási magazint kiadó társaság új módszereket keresett a szállodai kínálatok forgalmazására. Fennállásuk első hónapjában összesen négy programcsomagot értékesítettek, a folyamatos fejlesztéseknek, illetve az online marketing módszereknek – hírlevél, közösségi marketing, játékok – köszönhetően ma már havonta 1200-1400 ajánlat talál gazdára az oldalon. A cég honlapján megtalálható 200-250 programcsomagot naponta négy-ötezer látogató böngészi. Réti Péter elmondta, körülbelül 600 partnerrel vannak kapcsolatban. A cégvezető szerint a meglévő jelentős felhasználói tábornak köszönhető, hogy eddig több mint 32 ezer tételt adtak el online aukcióik keretében. A vásárlást megkönnyíti, hogy a megnyert licit után egyszerűen, letölthető kupon segítségével „fizethető” a szállás, természetesen miután beérkezett a szálláshelyre az aukción kiharcolt összeg, illetve az annak megfelelő üdülési csekk.
A legalacsonyabb induló ár a honlap fennállása óta egyébként 2000 forint volt. A legkelendőbbek a 35–55 ezer forintos áron elvihető belföldi wellnessprogramok. A helyszín azonban nem meghatározó, leginkább maga az ajánlat az, amely vonzza az utazni vágyókat – tudtuk meg Réti Pétertől. A weboldalon felkínált csomagok iránti érdeklődést nem jellemzi olyan mértékben a szezonalitás, mint magát a turizmust, hiszen az így megvásárolt vendégéjszakák többnyire egy éven belül felhasználhatók, tehát a vevőknek lehetőségük van jó előre szert tenni a kedvező árú szállásra. Az online eladás mellett élő aukciókat is lebonyolítanak az Utazás Kiállítás, valamint a Hó-show keretében. Ilyenkor rendkívül kedvező, 5000 forintos kikiáltási árról indulnak a licitek.
A weboldal segítségével havonta 33-43 millió forint átmenő forgalmat lebonyolító vállalkozásnál jelenleg 12 fő dolgozik, az idén hatfős bővítéssel számolnak. A társaság leginkább a sok férőhellyel rendelkező szállásadókkal áll szerződéses viszonyban, hiszen főképp az ilyen adottságú szállodák képesek fogadni a licitek által generált vendégszámot. Ezek mellett kisebb apartmanok ajánlatait is értékesítik, így az aukciókon megtalálhatók az ötcsillagos hotelek kínálatai mellett a lakásból, lakóházból kialakított olcsóbb szállások is. A cégnek szerződése van több nagy, hazai szállodával is, ilyen többek között a Wellness Hotel Gyula, a soproni Hotel Fagus, a debreceni Hunguest Hotel Nagyerdő, valamint a visegrádi Hotel Silvanus. A különleges élményekre vágyó ínyencek pedig akár a gasztronómiai, wellness-, valamint borturisztikai élményeket egyaránt biztosító tarcali Andrássy kúriába is eljuthatnak a Gulliver segítségével. A belföldi ajánlatok mellett Adria-parti, osztrák, szlovák, olasz, valamint horvát szállásajánlatokra is licitálhatnak a honlapot felkeresők.
A céggel szerződésben lévő szállásadók elsősorban előre fizető, biztos vendégeket nyerhetnek az együttműködéssel. Lantos Árpád, a Hotel Silvanus szállodaigazgatója elmondta, éves bevételük 3 százalékát, mintegy 30 millió forintnyi forgalmat köszönhetnek a Gulliver aukciós oldalán licitálóknak. A szakember rámutatott, jelenleg mélypontján van a hazai vendéglátás, hiszen szinte teljesen megszűnt a konferenciaturizmus, amely a Hotel Silvanus bevételének 50 százalékát jelentette. Lantos Árpád szerint a vidéki szállodákban ráadásul egyre kevesebb a külföldi, így valóban nagy segítséget jelent a Gulliver Travel Kft. által biztosított vendégszám. A négycsillagos visegrádi szállodában egyébként az aukciós weboldal segítségével a piaci árnál 10–30 százalékkal olcsóbban üdülhetnek a licitálók. K. Z.
Netfórum
A Gulliver Travel online aukciói keretében nem árul zsákbamacskát, hiszen a weboldalukkal szimbiózisban működő roomforumon bárki leírhatja a szálláshelyekkel kapcsolatos véleményét, tapasztalatait. Emellett a vendégek közösségi oldalaként funkcionáló honlapon pontozhatók is a vendéglátóegységek. A roomforumra hetente 400-600 bejegyzés érkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.