BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Most már az Apple a legértékesebb márka

Rangsor. A több mint 153 milliárd dollárra becsült Apple márka az idén lekörözte technológiai versenytársát, a Google-t a világ legértékesebb márkáinak listáján – idézi a Millward Brown legfrissebb felmérését a Bloomberg.

Az almalogójú cégnek egy év alatt mintegy 84 százalékot sikerült javítania márkapresztízsén, miközben a keresőóriásé 2 százalékkal, 111,5 milliárd dollárra csökkent, ezzel elvesztette négy éve tartó elsőségét. A dobogó harmadik fokán is egy technológiai cég áll, az International Business Machines Corp. (IBM), amely egy év alatt 17 százalékot javított márkaértékén. Őt követi az első nem technológiai vállalat, a dobogóról éppen csak lemaradt McDonald’s.

Az Apple látványos kiugrása nem véletlen, hiszen iPhone és iMac termékeinek újabb verziói, valamint az iPad bevezetése közel megkétszerezte a kaliforniai székhelyű társaság bevételét és profitját. Steve Jobs cége tavaly piaci érték alapján körözte le másik nagy technológiai versenytársát, a redmondi székhelyű Microsoftot.

A felmérésből az is kiderül, hogy éves növekedésben a legjobb teljesítményt a világ legnagyobb közösségi oldalát működtető Facebook Inc. érte el. A társaság márkaértéke egy esztendő alatt 246 százalékot javult, 19,1 milliárd dolláros mutatójával a 35. helyre ugrott fel. A Google kínai riválisa, a Baidu Inc. mutatta fel a második legnagyobb arányú, 141 százalékos növekedést. A 22,6 milliárd dollárra értékelt márka, ezzel a 29. helyre került.

Kína folyamatosan növekvő jelenlétét jól illusztrálja, hogy a száz legértékesebb márkából 12 köthető a távol-keleti ország cégeihez, amelyek közül az első az egyébként a 9. helyen álló China Mobile Ltd. n S. Gy.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.