BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyelőre nem bír költségeivel a Groupon

A kuponos vásárlások úttörőjeként aposztrofált Groupon második negyedéves árbevétele csaknem tízszeresére, 878 millió dollárra emelkedett, a vállalat azonban továbbra is tekintélyes veszteséget könyvelt el. A második negyedben 102,7 millió dollár mínuszról számolt be a tavalyi 35,9 millió után. Az eredményeken az igencsak intenzív globális terjeszkedés költségei hagytak nyomot: a Groupon egy év alatt kétezer kereskedelmi alkalmazottat vett fel, akiknek az a feladata, hogy felkutassa és szerződtesse a kedvezményes kuponokat kínáló szolgáltatókat. Emellett irdatlan összeget, 452 millió dollárt tesznek ki a marketingköltségek is.

A vállalat június 2-án nyújtotta be kérelmét a felügyelethez, hogy részvényeit még az idén bevezethesse a parkettre, ám a kereskedés beindulására vélhetően még várni kell. Az amerikai tőzsdefelügyelet, a SEC ugyanis a számviteli számítások felülvizsgálatára kötelezte a céget. A beszámolóban szereplő eredmény nem számolta ugyanis a felvásárlások költségét és a marketingkiadásokat. A Groupon korrigált konszolidált működési eredménye (ACSOI) szerint az első negyedévben 81,6 millió dollár profitot termelt, míg az általánosan elfogadott számviteli szabályok szerint a veszteség az adott idő alatt elérte a 117,1 milliót. Andrew Mason, a Groupon elnök-vezérigazgatója szerint az ACSOI számítási módszer azért mutatja meg jobban a vállalat pénzügyi teljesítményét, mert az ügyfélszerzésre költött kiadások „kezdeti befektetések, amelyekkel a cég leáll, amint véget ér a gyors bővülés időszaka”. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.