A kuponos vásárlások úttörőjeként aposztrofált Groupon második negyedéves árbevétele csaknem tízszeresére, 878 millió dollárra emelkedett, a vállalat azonban továbbra is tekintélyes veszteséget könyvelt el. A második negyedben 102,7 millió dollár mínuszról számolt be a tavalyi 35,9 millió után. Az eredményeken az igencsak intenzív globális terjeszkedés költségei hagytak nyomot: a Groupon egy év alatt kétezer kereskedelmi alkalmazottat vett fel, akiknek az a feladata, hogy felkutassa és szerződtesse a kedvezményes kuponokat kínáló szolgáltatókat. Emellett irdatlan összeget, 452 millió dollárt tesznek ki a marketingköltségek is.
A vállalat június 2-án nyújtotta be kérelmét a felügyelethez, hogy részvényeit még az idén bevezethesse a parkettre, ám a kereskedés beindulására vélhetően még várni kell. Az amerikai tőzsdefelügyelet, a SEC ugyanis a számviteli számítások felülvizsgálatára kötelezte a céget. A beszámolóban szereplő eredmény nem számolta ugyanis a felvásárlások költségét és a marketingkiadásokat. A Groupon korrigált konszolidált működési eredménye (ACSOI) szerint az első negyedévben 81,6 millió dollár profitot termelt, míg az általánosan elfogadott számviteli szabályok szerint a veszteség az adott idő alatt elérte a 117,1 milliót. Andrew Mason, a Groupon elnök-vezérigazgatója szerint az ACSOI számítási módszer azért mutatja meg jobban a vállalat pénzügyi teljesítményét, mert az ügyfélszerzésre költött kiadások „kezdeti befektetések, amelyekkel a cég leáll, amint véget ér a gyors bővülés időszaka”. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.