Az OMV Hungária Ásványolaj Kft. üzemi eredménye 2009-ben mínusz másfél, 2010-ben pedig már mínusz négymilliárd forint volt,
hiába ért el egyre növekvő árbevétel, tavaly 251 milliárd forintot.
Az eladási tervre utalhat az is, hogy a cég Budapesten tavaly fokozatosan leépítette az elsősorban a töltőállomások gördülékeny működését segítő csaknem száz dolgozója harmadát, a számlázási, a könyvelési és a callcenter-szolgáltatás pedig átkerült a szlovák fővárosba. Igaz, Müller Zsolt, az OMV cseh, szlovák és magyar kúthálózati vezetője májusban még cáfolt. Azt mondta a Népszabadságnak, hogy „sem töltőállomás-értékesítéssel, sem -vásárlással nem foglalkoznak a korábbiaknál nagyobb mértékben”.
Mindazonáltal közelgő eladásokat valószínűsít az OMV honlapján egy hete ismertetett 2021-ig szóló stratégia is, bár az érintett országok megjelölése nélkül. Eszerint a társaság 2014-ig egymilliárd eurónyi bevételt vár finomítói és értékesítési eszközök eladásából.
Az OMV Magyarországon 174 töltőállomást üzemeltet, ezzel a piac harmadik legnagyobb szereplője.
A kutak többsége a sajátja, ahogyan az ott eladott üzemanyag is. Jórészt franchise-ban dolgozik, de partnerei tulajdonában csak a shopok árukészlete van, és ők alkalmazzák a dolgozókat is. Néhány esetben a töltőállomás nem az OMV-é, továbbá megesik, hogy a szállított üzemanyag sem, de az árazásról akkor is az OMV dönt. A dunántúli benzinkutakat a schwechati finomítóból látja el üzemanyaggal, a többi számára a Mol százhalombattai finomítójától vásárol.
Ha egyben akarná eladni magyarországi hálózatát, akkor – a már most is nagy piaci súlya miatt – a Mol és a Shell kevésbé esélyes vevőnek tűnik, de ki sem zárhatók. A versenyhivatal ugyanis minden egyes tervezett fúziót külön-külön, sőt azon belül is szegmensenként vizsgál. Ha piaci erőfölény kialakulásától tart, akkor esetleg csak részleges felvásárlást engedélyez, vagy feltételeket szab az ügylethez.
Az OMV-lánc bekebelezése nagy növekedési lehetőség lenne az olasz ENI által ellenőrzött Agipnak vagy az orosz Lukoilnak is. A hálózat ezenfelül darabolható, és megjelenhet új vevő is. Ilyen lehet az Európában erősítő (szerbiai finomítóval és benzinkutakkal is rendelkező) Gazprom Nyefty, valamint az OMV résztulajdonosa, az abu-dzabi székhelyű IPIC, amely vásárolt benzinkút-érdekeltséget az osztrák cégtől. Betoppanhat más olyan társaság is, amellyel az OMV már nyélbe ütött egy jó üzletet. Például az orosz Szurgutnyeftyegaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.