BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közel húszmilliárd forintot hozott hazánknak a Magyar Nagydíj

Az idei, július 31-én a Hungaroringen megrendezett 26. Formula–1 ENI Magyar Nagydíj kis híján 20 milliárd forintot hozott az országnak, amelyből 13 milliárd volt a konkrét bevétel. Mindez abból a tanulmányból derül ki, amely a versenynek a hazai gazdaságra vonatkozó hatását vizsgálta, és amelyet tíz év után most készítettek el újra. „A 13 milliárd forintos pénzbeli bevételből 6,3 milliárd volt az adó- és járulékbevétel. Emellett a televíziós közvetítéseket megközelítőleg százmillióan látták, közben folyamatosan feltűnt a képernyőn a pályára két ponton felfestett „Visit Hungary” logó. Ha ennek a televíziós reklámértékét kiszámoljuk, akkor megközelítőleg hatmilliárd forint értékű országimázs-hírverést kapott az ország világszerte a verseny által” – ismertette a kutatás eredményeit Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Magyar Nagydíj négy napja alatt 200 ezren kilátogattak a Hungaroringre, a szurkolók mintegy 80 százaléka külföldi – elsősorban német, holland, olasz és brit. Közülük a jelentős többség nemcsak kizárólag a futam idejére érkezett Magyarországra, hanem a kedvező nyári időpont miatt a szabadságuk egy részét is hazánkban töltötték.

Gyulay Zsolt elmondta, hogy a Hungaroring az idén saját kezébe vette a pályahasznosítást, ennek köszönhetően ez évben növelte is a bevételeit. A terveikről elmondta, hogy a céljuk, hogy a jövőben több nagy tömegeket vonzó rendezvényt tartsanak meg a pályán, és ezáltal sikerüljön nullszaldósra kihozni a működésüket.

A Magyar Nagydíj 6 milliárd forintos reklámértéket jelentett az országnak


-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.