Az elmúlt fél év érdekegyeztető tárgyalásainak tapasztalatai alapján 12 pontban foglalták össze javaslataikat annak érdekében, hogy a taxis piac szolgáltatói oldala az európai normákhoz igazítva megtisztuljon, valamint minden tekintetben ellenőrzötté váljon, ezáltal „az utazóközönség bizalommal vehesse igénybe a szolgáltatást”:
- A pályára jutás feltételeinek szigorítása, a szakmai ismeretek, a gépjármű műszaki paraméterei és a pénzügyi teljesítőképesség tekintetében.
- Létszámszabályozás, a lakosság lélekszámához igazítva.
- Rögzített hatósági ár, (fix tarifa) bevezetése, és évenkénti kötelező felülvizsgálat.
- Az utazási szokásokhoz igazodó, az utas és a taxis egymásra találására alkalmas taxiállomás-hálózat.
- A taxi szolgáltatás integrálása a közösségi közlekedésbe.
- A legális taxitevékenységet végzők védelme érdekében a fővárosi taxikra jellemző, egységes arculat kialakítása.
- A taxiszolgáltatásban részt vevők szigorú ellenőrzése, „taxirendőrség” felállítása.
- A főváros által működtetett ügyfélszolgálat, panasziroda létrehozása.
- A szabályszegőkkel szembeni szankciórendszer kialakítása.
- A kontárok tevékenységének felszámolása.
- A színlelt munkaszerződéssel, bérelt rendszámmal végzett tevékenység gyakorlatának megszüntetése.
- A fuvarszervező irodák tevékenységének szabályozása.
A kamara szerint a tarifa mértékének megállapításához elengedhetetlenül szükséges a piac elemzése a kereslet-kínálat szempontjából, hogy a szükséges és elégséges szolgáltatás szintje megállapítható legyen. Úgy látják, hogy a szükséges létszám és a forgalom várható alakulásának, területi eloszlásának ismeretében felül kell vizsgálni a jelenlegi taxiállomás-hálózatot, és az utazóközönség igényeinek megfelelően átalakítani.
Véleményük szerint az átfogó szabályozás a közösségi közlekedést érintő stratégiai kérdés azaz politikai döntést igényel. Csak akkor lehet eredményes ha a szabályváltozások egyszerre lépnek érvénybe . Az átfogó szabályozás elmaradásának következménye az lehet hogy a fővárosi taxihelyzetre továbbra is az alacsony szolgáltatási színvonal, az állandó reklamációk , a járulék és adó bevételek alacsony szintje lesz jellemző. A fővárosi döntéshozóknak időről időre ezzel a kérdéssel kell foglalkozniuk, tekintettel arra, hogy a változások elmaradása a piaci egyensúly felborulásának állandó veszélyét jelenti mind a megrendelői, mind a szolgáltatói oldalról.
Megítélésük szerint a 12 pont megvalósítására megvan a főváros kompetenciája. Amennyiben mégsem, az átfogó szabályozás hatékony és minden részletre kiterjedő végrehajtásának biztosítása érdekében javasolják, hogy a főváros és a kamara, az érdekképviseletek támogatásával közösen kezdeményezzék a vonatkozó törvények és rendeletek módosítását, illetve egy teljesen új, egységes rendelet megalkotását.
Szükségesnek látják, hogy a taxis szakma szabályozása és ellenőrzése egy helyre, a területileg illetékes önkormányzatokhoz, a fővárosban a Fővárosi Önkormányzathoz, kerüljön, oly módon, hogy a szakmai irányításra kijelölt önkormányzati testületben, döntési, illetve szavazati joggal a szakma képviselői is kötelezően helyet kapjanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.