BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lendületbe jött a futóturizmus

A legszerényebb számítások szerint is több mint 1,1 milliárd forint bevétele származik a magyar gazdaságnak a kifejezetten a futóversenyek miatt hazánkba látogató turistákból. A külföldieket leginkább vonzó két hazai óriásversenyre öt kontinens 61 országából neveztek vendégek, a legtöbben Franciaországból és Németországból.

A válságban is dübörög a hazai futóturizmus: a két legnagyobb nemzetközi mezőnyű magyarországi versenyre, a szeptember

4-i 26. Nike Budapest Nemzetközi Félmaratonra és az október 2-i 26. Spar Budapest Nemzetközi Maratonra mintegy 55 százalékkal több külföldi futó nevezett, mint egy évvel korábban – közölte az eseményeket szervező Budapest Sportiroda (BSI). Összesen öt kontinens 61 országából több mint négyezer külföldi vendég nevezett a két versenyre, ezzel Budapest vált Bécs és Prága után a harmadik legnépszerűbb kelet-közép-európai úti céljává a nemzetközi futóturizmusnak.

Kocsis Árpád, a BSI versenyigazgatója szerint a hazai szép számok egyben igazodnak a nemzetközi trendekhez, ugyanis a futóturizmus kifejezetten válságálló ágazatnak bizonyult. „A versenyekre jelentkezők nagyon elhivatottak, több hónapot készülnek, edzenek az egyes eseményekre, ennek megfelelően az utazásuk megszervezését, a nevezési díj befizetését, a szállás és a repülőjegy foglalását is jó előre elvégzik. A sok belefektetett idő és munka miatt pedig gyakorlatilag a versennyel egybekötött utazásukról mondanának le utoljára” – magyarázta. Elmondása szerint a futóturisták speciális, de nagyon stabil célközönségnek számítanak, tagjaik jellemzően a negyven év feletti, jól kereső, egészségtudatos, magasan képzettek, akik repülővel utaznak és három-öt csillagos szállodákban töltik a versenyenként átlagosan három éjszakájukat – ezeket az adatokat a BSI által a résztvevők között végzett felmérése is alátámasztja. E szerint az idén népszerűek voltak a városligeti rajt és cél környéki szállások, de a kérdőívekben több mint 50 különböző szállást említettek a megkérdezettek, akik összesen 31 ezer vendégéjszakát tartózkodtak a hazai szálláshelyeken.

A legtöbb külföldi futóturista továbbra is Franciaországból, Nagy-Britanniából, Németországból, Olaszországból és Finnországból érkezett, az előző évek statisztikái és a feltételezett költések (utazás, szállás, étkezés, nevezési díj, városi közlekedés, városnézés és ajándékvásárlás stb.) becslései alapján a legszerényebb számítások szerint is több mint 1,1 milliárd forint bevételt generáltak a magyar gazdaságnak. Kocsis Árpád a jövőbeli terveikről elmondta, hogy szeretnék a tavaszi maratonukat és a szintén tavaszi 10 kilométeres női futóversenyüket is nemzetközi nagy versennyé felfuttatni, hogy néhány év múlva azok is hasonló tömegű külföldi turistát vonzzanak Budapestre.

Kevesebb a szponzor

A vendéghiánytól nem, a szponzori pénzek visszaesésétől viszont szenvednek a futóversenyeket szervező irodák. „Bevételünk 30 százaléka a nevezési díjakból, 70 százaléka a szponzoroktól származik. Ez utóbbi közel harmadával csökkent 2009-ben a vállalatok megkurtított marketingbüdzséje miatt, mivel a legnagyobb szponzorok abból a körből kerülnek ki, akiket válságadó sújt, így tavaly sem és az idén sem javult jelentősen a helyzet e tekintetben” – mondta Kocsis Árpád. Hozzátette: szerencsésnek mondhatják magukat, hiszen amikor a cégek felülvizsgálták a marketing-költségvetésüket, akkor azért jellemzően nem a futóversenyek támogatását húzták ki a listájukról.


1,1 milliárd forint bevétele származik a magyar gazdaságnak a kifejezetten a futóversenyek miatt hazánkba látogató turistákból. A külföldieket leginkább vonzó két hazai óriásversenyre öt kontinens 61 országából neveztek vendégek, a legtöbben Franciaországból és Németországból.

Németh Márk Kevesebb a szponzor A vendéghiánytól nem, a szponzori pénzek visszaesésétől viszont szenvednek a futóversenyeket szervező irodák. „Bevételünk 30 százaléka a nevezési díjakból, 70 százaléka a szponzoroktól származik. Ez utóbbi közel harmadával csökkent 2009-ben a vállalatok megkurtított marketingbüdzséje miatt, mivel a legnagyobb szponzorok abból a körből kerülnek ki, akiket válságadó sújt, így tavaly sem és az idén sem javult jelentősen a helyzet e tekintetben” – mondta Kocsis Árpád. Hozzátette: szerencsésnek mondhatják magukat, hiszen amikor a cégek felülvizsgálták a marketing-költségvetésüket, akkor azért jellemzően nem a futóversenyek támogatását húzták ki a listájukról.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.