BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válságban kell az uniós forrás

Évek óta visszatérő probléma, hogy Magyarországon a rendelkezésre álló európai uniós források rendkívül alacsony százalékát hívják le a pályázók, pedig a válságban fejleszteni akár egy vállalkozás jövőjét is jelentheti. A piaci tapasztalatok azt mutatják, azok, akik most tudnak lépni, jó árakat érvényesíthetnek, s a következő években komoly versenyelőnyre tehetnek szert.

A Microsoft által vezetett konzorcium a Canonnal, az Intellel, a HP-vel és a pályázatírást végző Econet Consultantsszal közösen célul tűzte ki, hogy segít a magyar vállalkozásoknak és önkormányzatoknak, hogy sikeresen pályázzanak, s hatékonyan használják fel az uniós támogatásokat az infokommunikációs fejlesztésekhez. A probléma adott volt: az Európai Bizottság felmérése szerint ugyanis az európai kisvállalkozások 45 százaléka tudja beazonosítani, melyik pályázatra van szüksége, négy százalék jut el a benyújtási fázisig, s mindöszsze egy százalékuk nyer támogatást.

„A Microsoft vezetésével 2005-ben meghirdetett EUGA (EU Grants Advisor – EUGA pályázati tanácsadó) programnak az indulás óta kiemelt célja segíteni a hazai kkv-k eredményes pályázását az Európai Unió Strukturális Alapja révén igénybe vehető pénzügyi támogatásokra” – emelte ki Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója. „A kisebb cégekre és önkormányzatokra különösen jellemző, hogy hiányzik a pályázáshoz szükséges szakmai tudás. A legtöbb uniós országban futó EUGA programmal ezt az űrt szeretnénk kitölteni” – tette hozzá.

Az EU-s források lehívása a gazdasági válság évei alatt talán még a korábbiaknál is fontosabbá vált. A fejlesztések révén a nyertes cégek a jövőben komoly versenyelőnyre tehetnek szert azokkal szemben, amelyek a válságra hivatkozva visszafogták költéseiket – hangsúlyozta Papp István.

Azok, akik az EUGA programon keresztül pályáznak, segítséget kapnak a szükséges információk összegyűjtésében, a megfelelő pályázati anyag összeállításában és az informatikai fejlesztés megtervezésében. A program az elérhető pályázatokra szabott ajánlatokat is kínál a jelentkezők számára, mellyel jelentősen egyszerűsödik az egyébként rendkívül bonyolult pályáztatási rendszer. Az EUGA-n keresztül informatika fejlesztéshez, hardver-szoftver eszközök beszerzéséhez, informatikai alapú kutatás-fejlesztéshez, valamint vállalati folyamatmenedzsment-rendszerek (ERP) bevezetéséhez egyaránt érdemes pályázni.

A cégek egy felmérés után tudnak pályázni, amelynek összeállítását az EUGA szerződött partnere végzi, előzetes díj nélkül. Az EUGA konzorcium díjmentesen nyújt segítséget az adott vállalat igényeihez legjobban igazodó teljes körű informatikai, kommunikációs és finanszírozási csomag összeállításában és a pályázati anyag elkészítésében. „A program elindulása óta mintegy kétezer projektet elemeztünk, a résztvevők számára lehívott források pedig több tízmilliárd forintra rúgnak” – tette hozzá Papp István.

A betegtájékoztatók gyártásában piacvezető Pharma Print Kft.-nél tavaly döntöttek úgy, hogy a munka egyszerűsítése érdekében vállalatirányítási rendszert vezetnek be. Olyat szerettek volna, amely mögött magas szakmai tudás áll, s a rendszer jövőbeni fejlesztése teljes mértékben biztosított. „A magyar piacon kapható összes jelentős szoftvert megvizsgáltuk, míg végül a Microsoft Dynamics Navision mellett döntöttünk, részben azért is, mert logikája hasonló a többi Microsoft-termékhez. Így kerültünk kapcsolatba a vállalat EUGA programjával” – meséli a történetüket Karancsi Lilla, a gyógyszeripari nyomda projektmenedzsere. A pályázat összeállításához és benyújtásához nagyon szűk határidőket szabtak. December elején eldöntötték, mely rendszert vezetik be, a hónap végére pedig már be akarták nyújtani a pályázatot. Karancsi Lilla szerint a programban való részvétel eldöntésében komoly érv volt, hogy a Microsofttal együttműködésben pályázhatnak. „A folyamat rendkívül részletes leírásokat, megoldásokat igénylő lépésekből állt: úgy kellett megírni a beadványt, hogy a rendszer minden hardverigényéhez kész, előre letárgyalt beszállítói ajánlataink legyenek” – részletezte Karancsi Lilla.

A pályázatot végül sikerült még decemberben benyújtani, és végül a maximálisan elnyerhető összeget ítélték meg a társaságnak. A Navision bevezetése az év végén zárul le, de a Pharma Print nyugodt a program jövőjét illetően.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.