BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyszabású nemzetközi kampányt indítanának

A belföldi turizmus stagnálását,

a külföldi vendégéjszakák számának 3,6 százalékos növekedését, a hivatásturizmusban pedig a konferenciák számának 3-5 százalékos emelkedését várja 2012-ben a Magyar Turizmus (MT) Zrt. – mondta tegnap Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója a szervezet jövő évi marketingtervét ismertetve. A belföldi piacon jövőre is folytatják a szemléletformáló stratégiai kommunikációt, amellyel tovább növelnék a belföldi utazás társadalmi elismertségét. „Magyarországon viszonylag alacsony, 50 százalék a belföldi turizmus aránya, a lakosság kevesebb mint harmada tervez többnapos belföldi utazást. Az ebből származó bevétel 2010-ben 242 milliárd forint volt, miközben a külföldre utazó magyarok 402 milliárd forintot vittek ki az országból. Ezeken az arányokon szeretnénk változtatni” – magyarázta. Fontosnak tartotta, hogy

a lakosságnál megmaradt mintegy 13 milliárd forintnyi üdülési csekk felhasználását is előmozdítsák, hogy azok ne vesszenek kárba, illetve a SZÉP kártya elterjedésének elősegítésében is részt vennének kommunikációs eszközeikkel.

Külföldön alapvetően hármas irányultság jellemzi az MT Zrt. kommunikációs tevékenységét. Kiemelt hangsúlyt kap a hagyományosan a legnagyobb küldő

piacunknak számító Németország és Ausztria, a másik fókuszterületet a környező országok

jelentik. A nemzetközi márkaépítést országokon átívelő, központi kommunikációval kívánja megvalósítani az MT Zrt. „Komoly, látványos nemzetközi márkakommunikációs kampányt szeretnénk indítani, döntő részben

80-100 országban elérhető hír-,

illetve tematikus csatornákon, mint például a CNN, a BBC, az EuroNews vagy a Travel Channel” – mondta a Világgazdaságnak Horváth Gergely. Hozzátette: még nem született meg a döntés az MT Zrt. jövő évi állami támogatásáról, azonban van arra remény, hogy többletpénzekhez jussanak. Úgy véli, hogy amenynyiben az állami támogatással, a partnerek hozzájárulásával és

a saját bevételeikből sikerülne

6-7 milliárd forintos éves költségvetési keretet kihozniuk, akkor

2-3 milliárdot tudnának külföldi marketingre költeni, ez rövid távon is sokszoros bevételt hozna hazánk konyhájára. A vezérigazgató emlékeztetett rá: 2011-ben a szervezetükben történt átcsoportosításoknak és az állami hozzájárulásnak köszönhetően az előző évinél 2 milliárddal többet tudtak költeni marketingre, az ennek is köszönhető turisztikai többletforgalomnak pedig csak az áfabevételei meghaladták a 12 milliárd forintot az idén. n N. M.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.