A kutatás megállapításai alapján 2011 végére a világhálón vásárlók között a női-férfi arány egyensúlyba került, és – a kutatók szerint – 2012-től már várhatóan több hölgy vásárol online, mint féri. Az internetes kereskedőknek egyre inkább fel kell készülniük a női igények kiszolgálására, ami sok esetben a weboldalak átalakítását is magával hozza.
Az online bónusz/kupon értékesítés olyan szolgáltatásokat is eladhatóvá tett, amelyek korábban nem voltak elérhetők a zinterneten keresztül. Bár ez az üzleti modell a Grouponnak köszönhetően már 2007 óta működik sikeresen világszerte, a magyar piac indulása csak 2010 második felére tehető, az igazi áttörést pedig 2011 hozta meg. A bónuszos/kuponos oldalak az elmúlt egy évben gyors és látványos fejlődésen mentek keresztül – az év elején még csupán néhány szereplőből álló piac az év végére közel 60 szereplősre duzzadt, így a kedvezményekre vadászó vásárlók már akár 200 aktív napi ajánlat közül is válogathatnak.
A GKIeNET adatai alapján a piac 2011-ben 3-3,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, melynek megközelítőleg háromnegyede a legnagyobb három szereplő között oszlik meg.
Az elmúlt év a vásárlói klubok kínálta kedvezmények felfutásáról is szólt, ezek az oldalak jellemzően prémium termékek exkluzív választéka köré szerveződnek. Tagjaik a legnagyobb divatmárkák termékei közül válogathatnak outlet árakon, akár 80 százalékos kedvezménnyel. Az ilyen akciók hirdetése azonban már jóval komolyabb infrastrukturális és szervezési hátteret igényel, így a magyar piac egyelőre csak két nagy szereplő között oszlik meg (Brands.hu és Fashion Days), de 2012-ben várható újabb nagy szereplő piacra lépése. A zárt vásárlói klubok forgalmát tekintve 2011-re 1,5 milliárd forintot várnak a magyarországi kereskedők, míg 2010-ben ez a szám még nem érte el az egymilliárdot. Az idén pedig további egy-két milliárdos bővülés sem elképzelhetetlen.
A felmérés megállapításai szerint a magyar e-kereskedelemben sikeresen működő aukciós piacterek mellett 2011-ben kezdtek egyre népszerűbbé válni az általános apróhirdetéseket kínáló oldalak. Hatásuk annyira erősnek bizonyult, hogy a másodlagos, fogyasztó-fogyasztó közötti árucsere (más néven C2C forgalom) jelentős hányada elkezdett átvándorolni ezekre az oldalakra.
Mindeközben elkezdtek megjelenni a virtuális hipermarketek. A webplázák kínálata egyre szélesebb skálán mozog, és a „mindent egy helyen” elvet célozták meg. Az értékesítés történhet tisztán saját kínálatból – ez a gyakoribb – de már most is van példa olyan oldalra, amely csak közvetít és hagyományos példával élve, kirakatot biztosít a professzionális értékesítők számára. Ez az értékesítési filozófia pedig képes lehet arra, hogy – offline társaihoz hasonlóan – teljesen átrendezze az internetes vásárlásról alkotott képünket – fogalmaznak az elemzés készítői. A fejlesztéseknek további lendületet ad, hogy a legnagyobb internetes kereskedő, az Amazon.com már építi Szlovákiában a disztribúciós raktárát, ahonnan a közép- és kelet-európai piacot kívánják kiszolgálni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.