3 százalékponttal ugrott meg, az elmúlt hét évben pedig közel a triplájára bővült.
A penetráció emelkedésével párhuzamosan nő az internethasználat intenzitása is: egyre nagyobb arányban vannak, akik napi szinten lépnek fel a világhálóra. A naponta internetezők száma az NRC által vizsgált korcsoportban elérte a 3 milliót, ez a teljes populáció bő 40 százaléka. Az internetezés gyakoriságának növekedése összefüggésben van azzal, hogy ma már a netpolgárok döntő többségének van otthonában internetkapcsolata: 93 százalék az otthoni böngészők aránya, miközben a munkahelyén a megkérdezettek 27, iskolában 10 százaléka szörföl a weben.
Az NRC eredményeit több nemzetközi kutatás is megerősíti. A legtöbb közelmúltban készült vizsgálat azt mutatja, hogy hazánkban 2011-ben már 60 százalék fölött volt az internet- penetráció (igaz, ezek jórészt nem egy adott korcsoportban, hanem a teljes népesség körében vizsgálták a nethasználatot). Ezzel Magyarország egyébként a fejlett országok között és a kelet-közép-európai régióban is a középmezőnybe tartozik.
A Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) adatai szerint 2011 végén világszerte 2,42 milliárd internethasználó volt, ez majd 400 millióval haladja meg az egy esztendővel korábbit, és közel kétszerese a 2007 végén mértnek. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg a föld lakosságának 34,7 százaléka használja a világhálót, miközben azonban ez az arány a feltörekvő országokban mindössze 26,3 százalék, a fejlett államokban már megközelíti a 74-et. Az Európai Unióban az Eurostat legutóbbi adatai szerint nagyjából háromból két ember internetezik rendszeresen, de jelentős különbségek mutatkoznak az egyes országok között a közösségen belül is. Míg Svédországban már a 90 százalékot is meghaladja a penetráció, addig például a görögöknél ennek a felére rúg. Térségünkben Szlovákiában a legmagasabb az arány (72 százalék), ezután következik hazánk, az Eurostat szerint 66 százalékkal, míg a cseheknél és a lengyeleknél ennél alacsonyabb a penetráció, Romániában pedig a lakosság több mint fele még soha nem került kapcsolatba a világhálóval, s rendszeresen csak 37 százalékuk netezik.
A nyugati átlagtól némileg elmaradó mutatók miatt piaci szakértők még látnak növekedési potenciált Magyarországon, azonban csak a piac bizonyos szegmenseiben. Az NRC felmérése szerint a 15–24 évesek körében 2011 végén már tízből kilencen interneteztek – így ebben a korcsoportban komoly bővülés már nem várható a jövőben. Az idősebbek körében ugyanakkor van növekedési lehetőség, az 50–69 éveseknek ugyanis még mindig csak egyharmada használja a világhálót – annak ellenére, hogy az elmúlt három évben több mint másfélszeresére nőtt a penetráció ebben a szegmensben.
Az piac egyik leggyorsabban növekvő területe az NRC adatai szerint is a mobilinternet. A piackutató által vizsgált korcsoportban 11 százalék azok aránya, akik számítógépükön rendszeresen használnak mobilszélessávot (is), további 13 százalék pedig alkalmanként él ezzel a hozzáférési móddal. Emellett folyamatosan emelkedik azok aránya is, akik közvetlenül a mobilkészülékükön neteznek, jelenleg nagyjából minden ötödik internetező tartozik ebbe a körbe, az okostelefonok terjedésével azonban 2012-ben ezen a területen további jelentős növekedés várható.
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint 2,05 millió vezetékes széles sávú internet-előfizetés volt hazánkban, 170 ezerrel több, mint egy és bő félmillióval több, mint három esztendővel korábban. A piac nagyjából 80 százalékát öt vállalat
ellenőrzi. A piacvezető a
T-Home közel 35 százalékos részesedéssel, de 10 százalék fölötti szeletet hasít ki magának a szektorból a UPC és a Digi is, míg az Invitel a piac 9,8 százalékát ellenőrzi. Jelentősen nőtt tavaly a 30 megabit per szekundum feletti internet-hozzáférésre képes előfizetések száma is: a novemberi 402 ezer közel másfélszerese az egy évvel korábbinak.
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint 2,05 millió vezetékes széles sávú internet-előfizetés volt hazánkban, 170 ezerrel több, mint egy és bő félmillióval több, mint három esztendővel korábban. A piac nagyjából 80 százalékát öt vállalat
ellenőrzi. A piacvezető a
T-Home közel 35 százalékos részesedéssel, de 10 százalék fölötti szeletet hasít ki magának a szektorból a UPC és a Digi is, míg az Invitel a piac 9,8 százalékát ellenőrzi. Jelentősen nőtt tavaly a 30 megabit per szekundum feletti internet-hozzáférésre képes előfizetések száma is: a novemberi 402 ezer közel másfélszerese az egy évvel korábbinak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.