Kínában 2010-ben mintegy 9,5 milliárd eurót költöttek állami járművek vásárlására, a hatóságok novemberben irányelveket szabtak meg a kiadások csökkentésére. Ezek alapján a gépkocsik egyenként legfeljebb 21 ezer euróba kerülhetnek és csak az olyan hazai márkákat képviselhetik, mint a SAIC vagy a Dongfeng.
A "vegyél kínait" mozgalom ugyan a The Wall Street Journal szerint nem jelent majd igazán nagy változást, hiszen a teljes kínai autópiacon évente 14,5 millió jármű kelt el, ehhez képest elenyésző az állami szféra által vásárolt kocsik mennyisége, amely mindössze 5 százalékot tesz ki. De – teszi hozzá a lap – ezzel is növekszik a kínai állam által alkalmazott piacszűkítő lépések száma. A március 9-ig véleményezhető tervezetben 412 elfogadható típus szerepel, ezek között egyetlen külföldi sem található. A minisztérium nem adott magyarázatot arra, miért szigorít a szabályozáson. A jelenlegi rendszer szerint az állami szervek vásárolhatnak külföldi márkájú autókat, amennyiben azok megfelelnek bizonyos követelményeknek és Kínában gyártják azokat. Ez többek között az Audi, a Volkswagen és a Toyota számára is elérhetővé tette a kínai állami piacot – eddig.
Az érintett gyártók közül eddig csak a Volkswagen csoport kommentálta a tervet. A Kínába igen népszerű Audit is gyártó konszern úgy látja, a változás nem hoz majd drámai csökkenést az eladásokban, mivel az állami szervek flottavásárlásai évek óta egyszámjegyű százalékos arányt képviselnek a teljes eladott mennyiségben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.