BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Öt vállalat jelentkezett a 26 gigahertzes pályázatra

Távközlés Öt cég jelentkezett a február 6-i határidőig a 26 gigahertzes frekvenciasáv használati jogosultságának értékesítésére meghirdetett pályázatra – közölte kedden a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A tájékoztató szerint a három saját hálózattal rendelkező, már piacon lévő mobilszolgáltató (a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone) mellett egy alternatív távközlési szolgáltató, a GTS Hungary Távközlési Kft., illetve a Magyar Villamos Művek Zrt. adott le pályázati anyagot, utóbbi mint a negyedik mobilcégként még az idén piacra lépő állami konzorcium tagja.

A pályázatok formai és tartalmi vizsgálatát holnap kezdi meg az NMHH, s a tervek szerint az érvényes dokumentációt benyújtó jelentkezők nyilvántartásba vételére február 16-án kerül sor. A pályázatok elbírálásakor a hatóság az üzleti tervet, a szakmai referenciákat, az árajánlatot vizsgálja.

A felkínált frekvenciacsomagot – amely 26 alapblokkot tartalmaz – a január végén zárult 900-as tenderrel ellentétben nem árverés keretében értékesíti a hatóság, mivel ebben a sávban – ahogy Aranyosné Börcs Janka, az NMHH főigazgatója lapunknak korábban jelezte – nincs olyan frekvenciaszűkösség, mint a 900 megahertzesnél volt. A két pályázat egyébként összetartozik, ezért az NMHH tudatosan indította el párhuzamosan őket.

Az értékesítésre felkínált blokkok felhasználási lehetősége széles körű: például a mobilszolgáltatók bázisállomások felhordó hálózatának, illetve adatátviteli szolgáltatók pont-pont kapcsolatok, nagyobb üzleti ügyfelek, bankautomaták hálózatba kapcsolására is használhatják. A jelentkezőknek úgy kellett ajánlatot adnia, hogy minimum két alapblokkból álló egységeket lehessen kialakítani, s a hatóság az ajánlatok kiértékelését követően egybefüggő, felhasználói blokkokat alakít ki a nyertesek számára. J. Z.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.