BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A foci Eb után az olimpiát is lekéste a Szerencsejáték élő oldala

Egyes számítások szerint a Szerencsejáték Zrt.-nek akár meg is érheti az új sportfogadási oldalának késése, mert a csúszást okozó fejlesztőtől több kötbért kaphat, mint amennyi bevételtől elesik

Egy hete maradt a Szerencsejáték Zrt.-nek, hogy lezárja az új sportfogadási oldala engedélyezési eljárását, a vállalat ugyanis július végéig kért és kapott erre haladékot a NAV-tól. „Az új sportfogadási oldal indításának dátuma kizárólag a tesztelési időszak hosszától függ; csakis maximálisan ellenőrzött és jól működő rendszerrel indulunk. Az indulás pontos időpontjáról mind fogadóinkat, mind a sajtó képviselőit a megfelelő időben tájékoztatni fogjuk” – válaszolta lapunknak a Szerencsejáték Zrt. arra a kérdésre, hogy valóban szeptember 17-én indul-e az állami szerencsecég online fogadási rendszere. Ugyanis több szerencsejáték-portálon ez az időpont terjed, mint lehetséges kezdési dátum. Az viszont biztos, hogy az eredeti elképzelésekhez képest minimum három hónapos késéssel, a júniusi ukrán-lengyel közös rendezésű labdarúgó-Európa-bajnokságot és a július 27-én kezdődő londoni olimpiát is elmulasztva startolhat el az oldal, aminek egyelőre még a neve sem ismert.

A csúszás vélhetően üzletileg is elég érzékeny veszteség a Szerencsejáték Zrt.-nek, hiszen az idei nyár különösen jó időszak az online fogadóirodáknak. „Idén jó bevételt hoz a sportfogadással foglalkozó irodáknak a sportprogramokban bővelkedő nyári szezon, és ez a részvényeik árfolyamának emelkedését hozhatja” – mutat rá a Saxo Bank legfrissebb elemzésében. A koppenhágai székhelyű globális befektetési bank szerint az okostelefonok elterjedésével a mobilfogadások száma is megnövekedett, ami jelentős árréssel működő szolgáltatás. A bank nyolc jelentősebb fogadóiroda – Lad­brokes, Sportingbet, Betfair Group, Unibet Group, Bet-at-home, Bwin Party, Betsson és a 888 Holdings – részvényeiből átlagolással készített indexe az idei év első negyedévében 15 százalékos emelkedést ért el.

A Szerencsejáték Zrt. az oldal indulásáig továbbra is a Tippmix/Tippmax fogadásait kínálja, amely rekordot döntött a foci-Eb alatt. Volt olyan hét, amikor 1 milliárd 482 milliós forgalmat regisztráltak, ami a szokványosnak több mint kétszerese volt. Az állami cég a 670 millió forintba kerülő online sportfogadási termék indulásának csúszásáért egyértelműen a fejlesztőt, az olasz Lottomatica csoporthoz tartozó Gtech G2-t tette felelőssé. „Az, hogy az alvállalkozóval kötött szerződésben rögzített rendelkezések (például kötbér) miként kerülnek végrehajtásra, a jelenleg is zajló üzleti tárgyalások témája” – közölte korábban a Szerencsejáték Zrt. Céljuk, hogy hazacsábítsák azokat a fogadókat, akik jelenleg magyarországi engedéllyel nem rendelkező fogadóirodáknál játszanak. A többi szolgáltatótól eltérően a befizetésnél és a nyereménykifizetésnél sem vonnak le jutalékot, és mivel minden pénzügyi művelet forintban történik, átváltási jutalék sem terheli a fogadókat.
„Ha igaz, hogy a Gtech miatt van a késés, akkor legalább napi több millió forint kötbért kell fizetnie. Becslésünk szerint ez szinte teljes egészében pótolja a vállalat kieső bevételét, sőt a kisebb bevétel miatt kevesebb adót kell kifizetnie” – írta az ittapiros.com szerencsejáték-portál. Úgy kalkulálnak: ha szeptemberben elindul az oldal, még jobban is jár a vállalat mintegy 30 millió forinttal, mint ha júniusban indult volna.

Bevétel van, adózás viszont nincs

Az online piac töretlenül bővül, az European Lotteries az internetes fogadóirodák európai árbevételét 42 milliárd euróra teszi, ami után csak 100 millió eurót adóztak, a nyeremények kifizetése után megmaradó bevételük nagy részét hirdetésekre költötték. A magyarországi engedéllyel nem rendelkező internetes cégek itteni árbevételére csak becslések vannak: 100 milliárd forintra tehető a sportfogadásból, póker- és kaszinójátékokból származó bevétel, adót viszont nem fizetnek.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.