Több mint 2,7 milliárd forint értékű beruházás sorozatot hajt végre 2014 januárjáig a préselt autókarosszéria elemeket gyártó Kirchhoff Hungária Kft. Az esztergomi társaság az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Programjából közel 716 millió forintos támogatásban részesül. Mindezek révén ötven új munkahely jön létre a vállalatnál, amely munkavállalóinak átlagos statisztikai létszáma tavaly 151-ről 175-re emelkedett. A külsős, bérelt alkalmazottakkal együtt közel 370 embernek ad munkát a cég, amely a tervek szerint év végére akár 500-ra is bővítheti számukat.
A kapacitásnövelő beruházásokra, az üzemfejlesztés ötödik szakaszára azért lett szükség, mert a 2015-ig terjedő időszakra hét újabb autógyártótól kapott megrendelést a vállalat. A Kirchhoff Hungária Kft. a Magyar Suzukinak, a szentgotthárdi Opel és a kecskeméti Mercedes gyárnak is szállít alkatrészeket. Ezek mellett beszállítója a Volkswagennek, a BMW-nek, a Skodának és a PSA Peugeot Citroen konszernnek is.
A cég annak idején a Suzuki miatt települt Esztergomba. A Kirchhoff csoport Automotive üzletága ugyanis 1998-óta beszállítója a Magyar Suzukinak. A régi Wagon R+ -hoz, az Opel Agilához szállított karosszériaelemeket Lengyelországból a Kirchhoff Polskától. A 2004. januárban alapított Kirchhoff Hungária Kft. az év áprilisában vásárolta meg a működéséhez szükséges területet, és novemberben már a gyártás is megkezdődött. A kapacitás azonban rövidesen szűknek bizonyult, mert a 2005-ös évben újabb gyártócsarnokot építettek, amelyhez pályázati támogatást is nyertek.
Egy évvel a világválság kitörése előtt is épített 3,5 milliárd forintos beruházással új üzemcsarnokot a társaság, amely a Suzuki Swifthez és az SX4-hez készített fémelemeket, egyebek között első és hátsó lökhárítókat és a műszerfal alatti középmerevítőt.
A világválság miatt azonban a Kirchhoff Hungária akkori egyetlen vevője, a Magyar Suzuki a 2008-as szinthez képest 36 százalékkal csökkentette rendelésállományát, így a Kirchhoff árbevétele 2009-ben az előző évihez képest 39 százalékkal csökkent.
Ebben a helyzetben nem volt más út, mint a költségcsökkentés, a hatékonyságnövelés, és megteremteni a több lábon állást: új megrendelőket kellett keresni. A Suzuki-megrendelések zuhanása ugyanis kihúzta a talajt a cég alól, amely a csökkenő kereslet miatt a szokásos három műszak helyett csak két műszakban termelt, és elbocsátotta alkalmazottai egyharmadát. Szerencsére azonban 2009 áprilisában 83 millió forintos munkahelymegtartó támogatást kapott a cég az Országos Foglalkoztatási Közalapítványtól, és ez egy évig biztosította az alkalmazotti állomány megélhetését.
De aztán jöttek a megrendelések és bővíteni kellett: tavaly július végére elkészült a 3 ezer négyzetméteres hegesztő- és a 2,5 ezer négyzetméteres présüzem valamint a 200 négyzetméternyi iroda, így csaknem megkétszereződött a 2004-ben alapított cég üzemi területe. A hat robotcellát is tartalmazó modern technológia üzemeltetése kapcsán hatvan szakember – döntően mérnökök és magasan képzett technikusok – számára nyílt új munkalehetőség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.