BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több lábon áll és bővít a Kirchhoff

Noha a Magyar Suzuki beszállítójaként települt Esztergomba, a rendelések csökkenése miatt több lábon állásra kényszerült a Kirchhoff. A cég folyamatosan fejleszt, hogy eleget termelhessen.

Több mint 2,7 milliárd forint értékű beruházás sorozatot hajt végre 2014 januárjáig a préselt autókarosszéria elemeket gyártó Kirchhoff Hungária Kft. Az esztergomi társaság az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Programjából közel 716 millió forintos támogatásban részesül. Mindezek révén ötven új munkahely jön létre a vállalatnál, amely munkavállalóinak átlagos statisztikai létszáma tavaly 151-ről 175-re emelkedett. A külsős, bérelt alkalmazottakkal együtt közel 370 embernek ad munkát a cég, amely a tervek szerint év végére akár 500-ra is bővítheti számukat.
A kapacitásnövelő beruházásokra, az üzemfejlesztés ötödik szakaszára azért lett szükség, mert a 2015-ig terjedő időszakra hét újabb autógyártótól kapott megrendelést a vállalat. A Kirchhoff Hungária Kft. a Magyar Suzukinak, a szentgotthárdi Opel és a kecskeméti Mercedes gyárnak is szállít alkatrészeket. Ezek mellett beszállítója a Volkswagennek, a BMW-nek, a Skodának és a PSA Peugeot Citroen konszernnek is.

A cég annak idején a Suzuki miatt települt Esztergomba. A Kirchhoff csoport Automotive üzletága ugyanis 1998-óta beszállítója a Magyar Suzukinak. A régi Wagon R+ -hoz, az Opel Agilához szállított karosszériaelemeket Lengyelországból a Kirchhoff Polskától. A 2004. januárban alapított Kirchhoff Hungária Kft. az év áprilisában vásárolta meg a működéséhez szükséges területet, és novemberben már a gyártás is megkezdődött. A kapacitás azonban rövidesen szűknek bizonyult, mert a 2005-ös évben újabb gyártócsarnokot építettek, amelyhez pályázati támogatást is nyertek.
Egy évvel a világválság kitörése előtt is épített 3,5 milliárd forintos beruházással új üzemcsarnokot a társaság, amely a Suzuki Swifthez és az SX4-hez készített fémelemeket, egyebek között első és hátsó lökhárítókat és a műszerfal alatti középmerevítőt.
A világválság miatt azonban a Kirchhoff Hungária akkori egyetlen vevője, a Magyar Suzuki a 2008-as szinthez képest 36 százalékkal csökkentette rendelésállományát, így a Kirchhoff árbevétele 2009-ben az előző évihez képest 39 százalékkal csökkent.

Ebben a helyzetben nem volt más út, mint a költségcsökkentés, a hatékonyságnövelés, és megteremteni a több lábon állást: új megrendelőket kellett keresni. A Suzuki-megrendelések zuhanása ugyanis kihúzta a talajt a cég alól, amely a csökkenő kereslet miatt a szokásos három műszak helyett csak két műszakban termelt, és elbocsátotta alkalmazottai egyharmadát. Szerencsére azonban 2009 áprilisában 83 millió forintos munkahelymegtartó támogatást kapott a cég az Országos Foglalkoztatási Közalapítványtól, és ez egy évig biztosította az alkalmazotti állomány megélhetését.
De aztán jöttek a megrendelések és bővíteni kellett: tavaly július végére elkészült a 3 ezer négyzetméteres hegesztő- és a 2,5 ezer négyzetméteres présüzem valamint a 200 négyzetméternyi iroda, így csaknem megkétszereződött a 2004-ben alapított cég üzemi területe. A hat robotcellát is tartalmazó modern technológia üzemeltetése kapcsán hatvan szakember – döntően mérnökök és magasan képzett technikusok – számára nyílt új munkalehetőség.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.