BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fékre tapos a Suzuki

Novemberben és decemberben egyműszakos munkarendet vezet be esztergomi gyárában a Magyar Suzuki Zrt. - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel. 

Az európai autópiacok romló értékesítési mutatói miatt a Magyar Suzuki Zrt. átszervezi jelenlegi munkarendjét, és az év végi időszakban egyműszakos munkarendben működik - írta közleményében a vállalat.

Leszögezték, hogy a "Magyar Suzuki a zord üzleti környezet ellenére sem csökkenti a vállalat munkaerő-állományát, mivel a dolgozók a vállalat értékes erőforrását képezik". A gyár tervei szerint 2013 januárjában visszaállnak a kétműszakos munkarendre.

Tájékoztatásuk szerint a változások nem érintik a hazai és az európai márkakereskedések kiszolgálását, a beérkező megrendelések teljesítése zavartalan lesz.

A Magyar Suzuki 2011-ben 171.700 gépjárművet gyártott Esztergomban, ami 1 százalékos növekedés a korábbi évhez képest. Magyarországon az importált modellekkel együtt 2011-ben összesen 1.598 új Suzukit regisztráltak, az értékesített modellek között 665 Swift, 486 SX4 és 343 Splash volt.

A Magyar Suzuki Zrt.-t a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. Az anyacég egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen, a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel.

Alapítása óta a társaság összes beruházása eléri az 1,3 milliárd eurót. A 3.400 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést.

Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba is.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.