Ágazati elemzők ugyanakkor felhívták a figyelmet: a 40 milliós értékesítés korántsem jelenti azt, hogy már ennyi személyi számítógépen fut a Windows legújabb verziója. Ennek magyarázata, hogy számos esetben a licence-t a PC-gyártók vásárolták meg, amelyek azonban a vállalati szférának egyelőre rendkívül kevés, az új operációs rendszerrel felszerelt készüléket tudnak csak eladni.
A StatCounter adatai szerint így jelenleg nagyjából alig 15 millió számítógépen használhatnak Windows 8-at, ami figyelembe véve, hogy világszerte mintegy 1,5 milliárd PC működik, 1 százalék körüli részesedést sejtet. Mindez azt jelenti, hogy ebben a mutatóban az új verzió egyelőre alulmúlja elődjét, az ugyanis az első hónapban már 3 százalék körüli részt hasított ki a piacból. Az első hetek tapasztalatai alapján a Microsoft számára a következő hónapok legnagyobb kihívása az lesz, hogy a nehezebben váltó vállalati szegmenst rávegye az új termék használatára. A gyártónak a Windows 7-tel könnyebb dolga volt, az a verzió ugyanis jóval kevesebb újítást tartalmazott. A céges felhasználók meggyőzésénél persze a siker nagyban függ attól is, hogy a Windows 8 milyen sebességgel terjed el a konzumer szegmensben.
Elpárolgott a kezdeti optimizmus
Látszólag egyelőre a befektetők sem tudják eldönteni, hogyan ítéljék meg a Windows 8 kilátásait. A bevezetést követő napokban a Microsoft felülteljesítő volt: miközben technológiai cégek részvényárfolyamának mozgását jelző Nasdaq Composite index stagnált, a társaság papírjai 6 százalékkal erősödtek. November elején azonban lejtőre került a Microsoft, a cég értéke nagyjából tizedével zuhant, s bár azóta volt némi korrekció, a részvények most is mintegy 2 százalékkal kevesebbet érnek, mint az új termék piacra dobása előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.