BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az üzleti televízió is üzlet a távközlésnek

A hagyományos üzleti szegmensek csökkenése miatt a hazai távközlési szolgáltatók a jövőben nagyobb jelentőséget tulajdoníthatnak az üzleti televíziós műsorszolgáltatásna

Noha ma még az üzleti televíziós előfizetések piaca eltörpül az egyéb üzleti távközlési részpiacok - vezetékes és mobiltelefon, az internet, adat- és üzleti kommunikáció - mellett, ez a terület a jövőben mégis jobban a szolgáltatók fókuszába kerülhet - mutatnak rá a BellResearch elemzői a Magyar Infokommunikációs Jelentés legújabb kiadásában. A hagyományos piacokon ugyanis már évek óta tapasztalhatóan folyamatos és kiélezett a verseny, ennek hatására a szolgáltatói árrések évről évre szűkülnek. Emiatt a piaci szereplők a stagnáló vagy inkább csökkenő árbevételeik valamiféle ellensúlyozására kényszerülnek. A legalább egy főt foglalkoztató hazai vállalkozások és állami vagy önkormányzati intézmények 15 százalékánál, mintegy 38 ezer szervezetnél megtalálható legalább egy tévékészülék; a penetrációs mutató egyenesen arányos a vállalat méretével.

Az összes, televízióval rendelkező szervezetnek azonban jelenleg csupán a kétharmada vesz igénybe fizetős televíziós szolgáltatást. A többieknek vagy egyáltalán nincs szükségük ilyenre, vagy pedig megfelelő számukra az ingyenesen elérhető csatornakínálat.

A kutatók a használati körülményeket és az előfizetési motivációkat is vizsgálták. A fizetőstévé-szolgáltatást igénybe vevő vállalatok és intézmények kétötöde egyedül a dolgozók miatt, 26 százalékuk pedig kizárólag az ügyfelek és vásárlók kedvéért vesz igénybe televíziós szolgáltatást; emellett a megkérdezettek mintegy negyedrésze mindkét "közönségnek" kedvezni kíván a tévézés lehetőségével.

A BellResearch elemzése szerint leginkább a mikrovállalatok esetében számít elterjedtnek, hogy nem a vállalkozás, hanem magánszemély nevén rendelik meg a programcsomagot - ami egyéb üzleti távközlési szolgáltatások igénybevételénél is megfigyelhető ebben a szegmensben.

Nem ritka az a gyakorlat sem, hogy a lakossági típusú, magánszemély nevén lévő szolgáltatástautomatikusan a cég is igénybe vesz, valós öltségmegosztással vagy akár anélkül is. Mindemellett, mivel a televíziós szolgáltatás költsége a kisebb cégek esetében többnyire nem jelentős, sokan nem is szeretnék azt elszámolni. A fizetős televíziós szolgáltatást igénybe vevő 10főnél többet foglalkoztató vállalatok harmada - annak ellenére, hogy üzleti szereplőkről van szó - tudomása szerint lakossági díjcsomagra fizet elő. Döntésüket főként a kedvezőbb díjakkal indokolják. Figyelemre méltó emellett, hogy a megkérdezett döntéshozók közül sokan úgy emlékeznek, nem találtak az igényeiknek (az összetételt, a tematikát, a csatornák darabszámát tekintve) megfelelő üzleti díjcsomagot, vagy éppen a szolgáltatótól kapták azt az információt, hogy nem érhető el ilyen. Mindez arra enged következtetni, hogy ezek a cégek várhatóan a jövőben sem jelennek majd meg a fizetős üzleti televíziós szolgáltatás keresleti oldalán.

A cégek és intézmények jövőbeni üzleti tévé előfizetésével kapcsolatos tervek összecsengenek a jelenlegi tapasztalatokkal: a legtöbb vállalat és intézmény kizárólag az ügyfelek, vásárlók miatt fizetne elő televíziós programcsomagra. A Bellresearch elemzői szerint a szolgáltatók számára a legnagyobb kihívást az üzleti tévé-előfizetések iránti igény felkeltése jelenti.




Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.