Újítás A termékfejlesztés klasszikus módszerei nem sokat változtak az évszázadok alatt, a mai kor cégei viszont már nem hagyhatják figyelmen kívül az internet és a virtuális közösségek nyújtotta lehetőségeket – mondja Orbán Előd, az Enterprise Group(EG) ügyvezetője. A világháló és a közösségi média vagy a cégeken belüli intranetes megoldások azonban olyan információforrások, amelyek konkrét versenyelőnyt hozhatnak.
Míg a korábbi eszközök egyirányú működésük miatt visszajelzésre alig voltak alkalmasak, a modern közösségi technológiák erre is megfelelő megoldást nyújtanak. Három pontban határozható meg, milyen előnyökkel jár a termékfejlesztés és a közösségi megoldások összekapcsolása. Egyfelől hatékonyabbá teszi a belső kommunikációt. A cégen belüli egységeket kapcsolja össze wikik, blogok és egyéb fórumok használatával a tapasztalatok megosztására, ötletek közzétételére, kérdések feltevésére. Ezzel jelentős idő spórolható meg a párhuzamosságok megszüntetésével.
A tervezési folyamatba más oldalról bevonhatók külső csoportok és felhasználók. Ötletek nyerhetők a várt, de a piacon még nem létező termékekről, a tervezők által előnyben részesített trendekről. Harmadrészt pedig inspiráció és további fejlesztési irányok szerezhetők meg a már elkészült termékkel kapcsolatos visszajelzésekből. A vásárlók, tesztelők, piaci szereplők visszajelzései alapján a termék következő verzióján a piaci elvárásoknak megfelelő változtatások hajthatók végre, a belső közösségi kommunikáció visszajelzései pedig a gyártási folyamatot tehetik hatékonyabbá, gyorsabbá vagy épp költségkímélőbbé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.