BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közösségi ötletek a termékek fejlesztéséhez

Újítás A termékfejlesztés klasszikus módszerei nem sokat változtak az évszázadok alatt, a mai kor cégei viszont már nem hagyhatják figyelmen kívül az internet és a virtuális közösségek nyújtotta lehetőségeket – mondja Orbán Előd, az Enterprise Group(EG) ügyvezetője. A világháló és a közösségi média vagy a cégeken belüli intranetes megoldások azonban olyan információforrások, amelyek konkrét versenyelőnyt hozhatnak.

Míg a korábbi eszközök egyirányú működésük miatt visszajelzésre alig voltak alkalmasak, a modern közösségi technológiák erre is megfelelő megoldást nyújtanak. Három pontban határozható meg, milyen előnyökkel jár a termékfejlesztés és a közösségi megoldások összekapcsolása. Egyfelől hatékonyabbá teszi a belső kommunikációt. A cégen belüli egységeket kapcsolja össze wikik, blogok és egyéb fórumok használatával a tapasztalatok megosztására, ötletek közzétételére, kérdések feltevésére. Ezzel jelentős idő spórolható meg a párhuzamosságok megszüntetésével.

A tervezési folyamatba más oldalról bevonhatók külső csoportok és felhasználók. Ötletek nyerhetők a várt, de a piacon még nem létező termékekről, a tervezők által előnyben részesített trendekről. Harmadrészt pedig inspiráció és további fejlesztési irányok szerezhetők meg a már elkészült termékkel kapcsolatos visszajelzésekből. A vásárlók, tesztelők, piaci szereplők visszajelzései alapján a termék következő verzióján a piaci elvárásoknak megfelelő változtatások hajthatók végre, a belső közösségi kommunikáció visszajelzései pedig a gyártási folyamatot tehetik hatékonyabbá, gyorsabbá vagy épp költségkímélőbbé.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.