Bővülés A gazdasági válság éveiben is dinamikusan tudott nőni az internetes kiskereskedelmi forgalom
Ismét rekordot dönthetnek az amerikai webáruházak az idei ünnepi szezonban, a comScore piackutató adatai szerint a november-decemberi időszakban akár 43,4 milliárd dolláros forgalmuk is lehet, ami 17 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit. Az előjelek kedvezőek, a kutatócég mérése alapján november 1-23. között 13,73 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak a webboltokban, ami 16 százalékos bővülést jelent 2011 hasonló időszakához képest. Sőt, a kiemelt napokat vizsgálva még látványosabb a bővülést. Így például az idén Hálaadás napján (november 22.) 633 millió dolláros forgalmat bonyolítottak a tengerentúli online kereskedők, ami közel harmadával haladja meg az egy évvel korábban mért adatot. A Fekete Péntek (Black Friday – az idén november 23.) egy újabb mérföldkő átlépéséről szólt, hiszen aznap 1,042 milliárd dollárért vásároltak az amerikaiak az internetes boltokban, míg egy évvel korábban még csak 816 millió dollárt költöttek ezen a napon.
A comScore adatai szerint 57,3 millió amerikai kereste fel a webkereskedők oldalait a Fekete Pénteken, ami 18 százalékos növekedést jelent 2011-hez viszonyítva. A legnagyobb mértékben az Amazon látogatottsága nőtt, de a Walmart és a Best Buy is a nyertesek között volt, legalábbis a látogatók számának növekedését vizsgálva.
A rekordhalmozás várhatóan folytatódik. Lapzártánkkor még nem lehetett tudni, hogy mekkora forgalmat hozott az Egyesült Államokban a Kiberhétfő (Cyber Monday – a Hálaadást követő hétvége utáni első hétfő, de a comScore 1,5 milliárd dollár körüli költést prognosztizált. Tavaly 1,25 milliárd dolláros forgalmat hozott a Kiberhétfő.
A hazai fogyasztók is egyre jobban kedvelik az online vásárlást, a gazdasági válság éveiben is dinamikusan tudott nőni az internetes kiskereskedelmi forgalom itthon. Tavaly például már 155 milliárd forintot költöttek el a magyar fogyasztók a kosaras rendszerben értékesítő webáruházakban az eNET (korábban GKIeNET) adatai szerint. A növekedés az idén sem áll meg, a társaság prognózisa szerint akár a 175-180 milliárd forintot is elérheti a hazai netes boltok forgalma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.