BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ünnepi rekorddöntésre készülnek az online áruházak

Bővülés A gazdasági válság éveiben is dinamikusan tudott nőni az internetes kiskereskedelmi forgalom

Ismét rekordot dönthetnek az amerikai webáruházak az idei ünnepi szezonban, a comScore piackutató adatai szerint a november-decemberi időszakban akár 43,4 milliárd dolláros forgalmuk is lehet, ami 17 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit. Az előjelek kedvezőek, a kutatócég mérése alapján november 1-23. között 13,73 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak a webboltokban, ami 16 százalékos bővülést jelent 2011 hasonló időszakához képest. Sőt, a kiemelt napokat vizsgálva még látványosabb a bővülést. Így például az idén Hálaadás napján (november 22.) 633 millió dolláros forgalmat bonyolítottak a tengerentúli online kereskedők, ami közel harmadával haladja meg az egy évvel korábban mért adatot. A Fekete Péntek (Black Friday – az idén november 23.) egy újabb mérföldkő átlépéséről szólt, hiszen aznap 1,042 milliárd dollárért vásároltak az amerikaiak az internetes boltokban, míg egy évvel korábban még csak 816 millió dollárt költöttek ezen a napon.

A comScore adatai szerint 57,3 millió amerikai kereste fel a webkereskedők oldalait a Fekete Pénteken, ami 18 százalékos növekedést jelent 2011-hez viszonyítva. A legnagyobb mértékben az Amazon látogatottsága nőtt, de a Walmart és a Best Buy is a nyertesek között volt, legalábbis a látogatók számának növekedését vizsgálva.

A rekordhalmozás várhatóan folytatódik. Lapzártánkkor még nem lehetett tudni, hogy mekkora forgalmat hozott az Egyesült Államokban a Kiberhétfő (Cyber Monday – a Hálaadást követő hétvége utáni első hétfő, de a comScore 1,5 milliárd dollár körüli költést prognosztizált. Tavaly 1,25 milliárd dolláros forgalmat hozott a Kiberhétfő.

A hazai fogyasztók is egyre jobban kedvelik az online vásárlást, a gazdasági válság éveiben is dinamikusan tudott nőni az internetes kiskereskedelmi forgalom itthon. Tavaly például már 155 milliárd forintot költöttek el a magyar fogyasztók a kosaras rendszerben értékesítő webáruházakban az eNET (korábban GKIeNET) adatai szerint. A növekedés az idén sem áll meg, a társaság prognózisa szerint akár a 175-180 milliárd forintot is elérheti a hazai netes boltok forgalma.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.