Az autókereskedők és szervizek szövetsége, a CECRA szerint a 27 uniós tagországban és az Izland, Norvégia, valamint Svájc alkotta EFTA-csoportban együttesen 8,7 százalékkal kevesebb autó talál gazdára a jövő évben, mint az idén.
Ez különösen annak tükrében ijesztő visszaesést jelez, hogy november végéig 7,2 százalékkal 11,69 millió darabra esett a harminc ország autópiaca a tavalyi 11 havi összesítéshez képest.
És az is ijesztő, hogy a CECRA szakemberei februárban erre az évre éppen 7,2 százalékos forgalomcsökkenést prognosztizáltak.
Tehát 2013 lesz a piacszűkülés hatodik éve a 2007-es 16 milliós darabszámcsúcs után és a GDP-adatokat, a fogyasztói bizalmi indexet, valamint a munkanélküliségi ráta dinamikáját vizsgálva nem bízhatnak abban a gyártók és a beszállítók, hogy egyhamar visszakapaszkodunk az évi 16 millió darab közelébe.
Nem is csoda, hogy az Európai Autógyártó Szövetség (ACEA) olyan vehemensen ellenzi, hogy az Európai Bizottság szabad kereskedelmi tárgyalásokat kezdjen Japánnal, mert az a mai helyzetben nagyon káros lenne az unió járműiparára. A Deloitte hatásvizsgálata szerint a szabad kereskedelmi megállapodás révén az EU gyártóinak Japánba irányuló exportja csupán 7800 darabbal növekedne 2020-ig, ami nem ellensúlyozná a közvetlenül Japánból származó gyártmányok akár 440 ezer darabot is meghaladó növekedését. A tanácsadó cég prognózisa szerint az EU-ban működő autógyárak termelése ugyanilyen mértékben csökken, ami 35 000-70 000 állás megszűnését eredményezi.
Iparági vezetők azt róják föl az EB-nek, hogy aláásta a piacukat azzal, hogy szabad kereskedelmi megállapodást kötött Dél-Koreával, s így a Hyundai-Kia csoport jelentős piaci részesedést szerezhetett az unióban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.