BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A mobilból származó bevételekre figyelnek a befektetők

Bár még csak a gyorsjelentési időszak felénél járunk, már most egyértelműen látszik, hogy az internetes cégek esetében a korábbiaknál sokkal érzékenyebben reagálnak a befektetők az egyes vállalatok mobilnethez köthető bevételeinek alakulására. Az első bizonyítékát ennek az eBay adta, amelynek papírjai annak ellenére kilőttek hét elején közzétett utolsó negyedéves gyorsjelentését követően, hogy árbevétel és adózott eredmény soron a vállalat nem okozott komoly meglepetést. Szakértők azzal magyarázták a kedvező piaci reakciókat, hogy a cég a várakozásokat felülmúló mértékben tudta növelni mobileszközökhöz köthető forgalmát: az október és december közötti három hónapban az összes tranzakció 17 százalékát bonyolították le okostelefonról, vagy táblagépről, szemben a prognózisokban szereplő 13 százalékkal.

Ágazati elemzők szerint a nem véletlen, hiszen az internetes cégek nagy részének jövőbeli teljesítményét elsősorban az határozza meg, hogy az adott vállalatnak hogyan sikerül alkalmazkodnia a felhasználók változó internetezési szokásaihoz. A vállalatok többsége egyelőre némileg le van maradva, amit jól mutat, hogy míg az egyes cégek bevételének gyakran csak 10–15 százaléka köthető a mobilokhoz, addig az adott oldal látogatóinak gyakran már harmada-fele okostelefonról vagy táblagépről érkezik.

A legnagyobb nyomás talán a Facebookra (FB) nehezedik: egyes becslések szerint ugyanis a világ vezető közösségi oldalát jelenleg a felhasználók több mint fele mobileszközről éri el, miközben a bevételek alig negyede köthető ezekhez, igaz ez is komoly előrelépés ahhoz képest, hogy a tavaly májusi tőzsdére lépése előtt az FB mobil változatán még nem voltak reklámok. A társaság a közelmúltban számos eszközzel próbálta növelni mobilbevételeit, aminek szakértők szerint középtávon meg is lehet az eredménye.

Szintén fontos a mobilbevételek alakulása a Google számára, amely a napokban tette közzé utolsó negyedéves számait. Szakértők szerint a gyorsjelentés alapján úgy fest, hogy a világ legnépszerűbb internetes keresőjét működtető cég képes menedzselni az átállást, de az a Google bevételét is visszavetheti, hogy a mobilreklámok ára jóval alacsonyabb, mint a hagyományos netes hirdetéseké.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.