BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Ryanair téli álma

Holnaptól 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait a Ryanair, mivel a Budapest Airport nem csökkentette díjait. A Ryanair most Budapestről máshova telepíti 2 gépét, ami miatt az útvonalak száma tízzel fog csökkenni, 9 másik útvonalon a gyakoriság fog csökkenni, és a heti járatok száma 110-zel esik. Így évente 800 ezer utast veszítenek. Úgy tudjuk azonban, hogy Ryanair döntése nem végleges, a nyári csúcsszezonra újra bővülhetnek a leépített járatok.

Holnaptól 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait a Ryanair, mivel a Budapest Airport nem csökkentette díjait. „Sajnálom, hogy a Budapest Airport-ot üzemeltető Hochtief úgy döntött, hogy megemeli a díjakat, nem hatékonyan működő létesítményeket biztosít és visszautasítja a versenyképes növekedésre vonatkozó ajánlatunkat, melynek alapján a Ryanair számára lehetővé vált volna, hogy a budapesti forgalom és az útvonalak száma növekedjen” – mondta Michael O''Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója.

A Ryanair most Budapestről máshova telepíti 2 gépét, ami miatt az útvonalak száma tízzel fog csökkenni, 9 másik útvonalon a gyakoriság fog csökkenni, és a heti járatok száma 110-el csökken. Így évente 800 ezer utast veszítenek. Konkrétan megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. Többségükbe más céggel azért majd el lehet jutni Budapestről. Úgy tudjuk azonban, hogy Ryanair döntése nem végleges, csak a szokásos téli kapacitáscsökkentésről van szó, a nyári csúcsszezonra újra bővülhetnek a leépített járatok.

„A téli menetrendben átlagosan 7,2 százalékos volt a díjemelkedés, aminek fő indoka a telekadó mértéke volt, nélküle ez a változás csak két százalékos lett volna. Amennyiben piaci igény lesz, biztosan nem marad sokáig vákuum a Ryanair által elhagyott útvonalakon” – mondta lapunknak Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője. Hozzátette: semelyik légitársaságnak nem tudnak extra kedvezményeket adni.

A Ryanair járatcsökkentése azonban további esély a Wizz számára a növekedésre. Nem véletlen, hogy nemrég három új Airbus A320-200-as repülőgép lízingeléséről és adásvételéről írt alá megállapodást a Mitsubishi Corporation Aviation Partnerssel. „Márciusban áll forgalomba a Wizz Air hetedik gépe Budapesten, ezzel az idei 1,8 millió utas helyett jövőre 2,2 milliót szállít Budapestről a fapados légitársaság” – mondta Váradi József vezérigazgató. A cégnél úgy kalkulálnak, hogy 2013-ban összességében pedig még az eddiginél is több, 13,5 millió utas választja a légitársaságot.

Mostanában mintha minden a Wizz Air szája íze szerint történne. A kijevi Boryspil nemzetközi repülőtér fizetések elmaradása miatt ugyanis felfüggesztette az AeroSvit ukrán légitársaság kiszolgálását. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője pedig emlékeztetett arra, hogy Budapest és Kijev között eddig az AeroSvit és 2012. decembere óta a Wizz Air repül. A magyar gyökerű fapados légicég ma be is jelentette, hogy további 14 járatot indít a Budapest-Kijev útvonalon februárban és márciusban. Az új járatok 2500 utas számára teszik lehetővé az utazást, március 14-től pedig napi rendszerességgel repülnek majd a Wizz Air gépei a kijevi Boryspil repülőtérre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.