BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A táblagépek kezdik kiszorítani a számítógépeket

Kutatás Miközben évről évre csökken a PC-k eladása, a tabletek egyre nagyobb tért hódítanak – derül ki az eNET–Telekom: Jelentés az internetgazdaságról című kutatásából. Nemrég a digitális tartalmak kapcsán a fogyasztók még csak a személyi számítógépeikre hagyatkozhattak, ma már viszont eszközök széles skálája áll rendelkezésre. Az újonnan megjelent képernyők már képesek kiváltani tartalomfogyasztás terén a laptopokat és számítógépeket. A kutatás megállapítása szerint a tabletek mobilitásuknak és könnyű használhatóságuknak köszönhetően fokozatosan kezdik kiszorítani a szabadidős tartalomfogyasztásból a számítógépeket. A trendeket az eladások is tükrözik: az IDC adatai szerint 2012 harmadik negyedévének végéig 43 ezer tabletet és 120 ezer számítógépet értékesítettek itthon, mely számok az év végéig 65 ezerre és 145 ezerre bővültek, ez pedig azt jelenti, hogy az ünnepi időszakban már ugyanannyi tablet talált gazdára, mint amennyi PC.

A nemzetközi trendekhez hasonlóan a táblagéphasználat hazánkban is elsősorban otthoni tevékenység, a magyar felhasználók 55 százalékban otthon, 4 százalékban közlekedés közben és csak 5 százalékban használják a munkahelyen, melynek valószínűsíthetően az az oka, hogy a táblagép elsősorban tartalomfogyasztási és nem tartalom-előállító vagy munkaeszköz.

A kutatás szerint a táblagépesek 60 százaléka legalább 1 órán át használja naponta készülékét. Összevetésképpen: 2011-ben az átlagos tévézéssel töltött napi idő 2,7 óra volt. Az adatokból az is látható, hogy a táblagéphasználók csaknem 60 százaléka többet használja gépét, mint amennyit olvas, 34 százalékuk többet táblagépezik, mint tévét néz, míg 43 százalékuk többször használja ezt a gépét, mint a PC-jét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.