Távközlés A két cég együttműködése folytatódik, de a díjcsomagokat megszünteti a szolgáltató
Nem értékesíti tovább Red Bull Mobile díjcsomagjait a Telenor – erősítették meg lapunknak a távközlési szolgáltatónál. A vállalatnál hangsúlyozták: a társaság és az energiaital-gyártó együttműködése nem ér véget, csak a koncepció változik. Bár a díjcsomagokat megszüntetik a Red Bull alkalmazásait, exkluzív tartalmait, videóit ugyanakkor a Telenor összes előfizetője számára elérhetővé teszik.
Red Bull Mobile – azt követően, hogy Ausztriában és Svájcban sikerrel rajtolt - 2010 nyarán jelent meg hazánkban. Bár eleinte sokan virtuális szolgáltatónak (MVNO) vélték az új piaci szereplőt, hamarosan kiderült, hogy valójában „csak” a Red Bull márkanevét erősítő szolgáltatásáról volt szó, amelynek célközönsége egybeesett az energiaitaléval, azaz a csomagot elsősorban a fiatal, sportos, extrémitásra is nyitott előfizetőknek szánták.
Bár a csomagok kivezetését a felek nem indokolták részletesen, abban feltehetőleg szerepet játszott, hogy a közelmúltban folyamatosan jelentek meg a piacon a tényleges MVNO-k, azaz az olyan virtuális szolgáltatók, amelyek valamely már aktív, inkumbens, tehát saját hálózattal rendelkező mobilcég infrastruktúráját használják. Elsőként tavaly februárban a Lidlhez köthető – a Magyar Telekom hálózatát használó – Blue Mobile indult el, egy hónappal később pedig a Tesco is piacra lépett, utóbbi cég ráadásul külön vállalatot hozott létre a mobilszolgáltatásra, amelynek két tulajdonosa 50-50 százalékban a kiskereskedelmi lánc, illetve a hátteret biztosító Vodafone lettek. A kereskedőcégekhez augusztusban – igaz egyelőre csak mobilnet szolgáltatással – csatlakozott a szintén a Vodafone-nal társuló UPC, s valószínűleg még az idén elrajtol a Business Telekom mobilszolgáltatása is, amely várhatóan ugyancsak a Vodafone hálózatát használja majd.
A fentiekből jól látszik, hogy miközben a Magyarországon 1999-es rajtja óta a harmadik helyen álló, jelenleg a mobilnet és hangalapú piacon is szűk 23 százalékos részesedéssel bíró Vodafone az alternatív szolgáltatók révén igyekszik pozícióit erősíteni, és tett már lépéseket ennek érdekében a Magyar Telekom is, addig a Telenor ezen a területen egyelőre lépéshátrányban van a konkurensekhez képest.
Több millió SMS
Jelentősen nőtt a mobilnet-forgalom a Telenornál az ünnepi időszakban – jelezte a cég. December utolsó hetében a szolgáltató hálózatán bonyolított adatforgalom 58 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. Továbbra és népszerű volt a szöveges üzenetek küldése: karácsonykor közel 10 millió, szilveszterkor és az újév első napján több mint 7 millió SMS-t küldtek a társaság ügyfelei. Az ünnepek alatt a legforgalmasabb pillanat az újév első órájában volt, ekkor 433 üzenetet küldtek egy másodperc alatt az előfizetők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.