Érdekesség, hogy az FB nem is a keresőpiacra történő belépéssel ütött oda a Google-nek, ahol a legjobban fáj, hanem a versenytárs üzleti modelljének adaptálásával. A Google az elmúlt hónapokban ugyanis többször hangsúlyozta, hogy még közösségi oldalát sem az FB versenytársaként pozícionálja, hiszen a keresőóriás – ahogy ezt a cégnél lapunknak jelezték - a közösség és a különböző termékek közötti szinergiákat próbálja kihasználni, ami nem mellesleg a hirdetések esetében is jelentős versenyelőnyt biztosíthat számukra. Az FB azonban most látszólag ugyanennek a megvalósításán fáradozik, ez pedig okozhat fejtörést a nagy riválisnak.
Szakértők szerint, ahogy a társaság szolgáltatásainak többsége esetében, a Facebook keresőjénél is az a legfontosabb kérdés, hogy mindebből hogyan tud pénzt csinálni a vállalat. Az elemzők többsége egyetértett abban, hogy a közösségi oldal előtt hatalmas piac nyílik meg, amely komoly bevétel-növekedési potenciált is jelent, arról azonban, hogy mindezt hogyan, s milyen időtávon használhatja ki a Facebook, már igencsak megoszlottak a vélemények. Akadt olyan szakértő, aki szerint a vállalat már az első évben 5 százalékos részesedést hasíthat ki az amerikai kereséshez kapcsolt hirdetések 15 milliárd dolláros piacából, ami 750 milliós bevételt jelentene csak az Egyesült Államokban, míg mások jóval szerényebb forgalommal kalkulálnak.
A befektetők látszólag inkább ez utóbbi, pesszimista kör véleményét osztják, legalábbis erre utal, hogy az FB részvények jegyzése a masszív keddi esést követően szerdán a kereskedés első perceiben folytatta az ereszkedést és 30 dollár alá bukott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.