A pozitív piaci reakcióban minden bizonnyal szerepet játszott, hogy a vállalat vezetése néhány napja profit warningot tett közzé. Ebben arra figyelmeztették a befektetőket és az elemzőket, hogy – éppen értékesítés alatt álló Motorola Home üzletággal kapcsolatos – könyveléstechnikai lépések miatt a főbb eredményszámok elmaradhatnak a várakozásoktól. A cég részvényeinek jegyzése természetesen komoly eséssel reagált a hírre: a vállalat az elmúlt egy hétben összesen 5 százalékot veszített értékéből.
A tényleges számok azonban – köszönhetően a Google igen erős utolsó negyedévének – a figyelmeztetés ellenére sem okoztak kellemetlen meglepetést, így a részvényárfolyam tulajdonképpen a gyorsjelentéshez kötődő spekulációk előtti szintre tért vissza. A társaság az október és december közötti három hónapban 14,4 milliárd dolláros árbevétel mellett közel 2,9 milliárd dolláros adózott nyereséget könyvelhetett el, előbbi 36, utóbbi 7 százalékos gyarapodást jelent 2011 hasonló időszakához képest. Az eredmény ráadásul az elemzői várakozásokat is meghaladta: a Bloomberg konszenzusa részvényenként 10,5 dolláros profitot valószínűsített a tényadat azonban ennél 15 centtel magasabb lett.
A vártnál jobb teljesítmény szakértők szerint annak köszönhető, hogy a társaságnak sikerült pénzzé tennie az elektronikus kereskedelem 2012-es ünnepi szezonban tapasztalt előretörését. A legfrissebb adatok szerint 2012 utolsó két hónapjában az amerikaiak 14 százalékkal többet költöttek el intenetes vásárlás során, mint egy évvel korábban, és látszólag ebből most hirdetései révén a Google is profitált.
A rendkívül erős utolsó negyedév eredményeként egyébként a vállalat története első 50 milliárd fölötti évét produkálta: 2012 egészében az árbevétel 50,18 milliárd dollárra rúgott, ez pedig harmadával több a 2011-esnél. Mindeközben az adózott nyereség hajszál pontosan 1 milliárd dollárral 10,74 milliárdra nőtt.
Szakértők szerint a cég jövője szempontjából kifejezetten pozitív fejlemény, hogy a Google egyre jobban teljesít a mobil szegmensben, ahol ezúttal több szempontból is kellemes meglepetést okozott. Bár a társaság egy kattintásra jutó bevétele az utolsó negyedévben is csökkent, ezúttal azonban csak 6 százalékos volt a visszaesés, szemben az előző három hónapban mért 15 százalékkal, és a mobil, illetve számítógépes reklámok közötti nagyjából 50 százalékos árkülönbséggel. Ráadásul az árak lemorzsolódásából eredő kiesést sikerült túlkompenzálni a kattintások számának növelésével: itt 24 százalékos ugrásról számolhatott be a vállalat.
A vállalat mobil operációs rendszerének piaci részesedése a harmadik negyedévben tovább emelkedett: a Gartner adatai szerint a július és szeptember között eladott smartphone-ok 72 százalékán futott Android.
Más kérdés, hogy miközben szoftverben már verhetetlennek tűnik a Google, a készülékek terén akadnak gondok: a Motorola (amelynek felvásárlását tavaly májusban zárták le) veszteséget termel a keresőóriásnak, az üzletág adózott soron 353 millió dolláros hiányról számolt be az utolsó negyedben.
A vállalat mobil operációs rendszerének piaci részesedése a harmadik negyedévben tovább emelkedett: a Gartner adatai szerint a július és szeptember között eladott smartphone-ok 72 százalékán futott Android.
Más kérdés, hogy miközben szoftverben már verhetetlennek tűnik a Google, a készülékek terén akadnak gondok: a Motorola (amelynek felvásárlását tavaly májusban zárták le) veszteséget termel a keresőóriásnak, az üzletág adózott soron 353 millió dolláros hiányról számolt be az utolsó negyedben.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.