Kiállítás Ezúttal is számháborúval indult a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai vására, a CES: a világ vezető technológiai cégei – termékkörtől függetlenül – sorra mutatják be a „minden korábbinál” erősebb, gyorsabb, és főleg nagyobb készülékeket a Las Vegas-i seregszemlén.
Nem meglepő módon már az első nap a mobileszközök és a televíziók kerültek a figyelem középpontjába. A tévéknél látszólag másfél méteres képátló alatt már nem is nagyon lehet labdába rúgni. A Sharp például 60 hüvelyknél (152 centiméternél) kisebb átmérőjű készüléket nem is mutatott be, akad viszont a kínálatukban két méteresnél is nagyobb átmérőjű televízió.
Más kérdés, hogy a világ legnagyobb tévéje címhez ez sem bizonyult elegendőnek, az ezért a titulusért folytatott küzdelemben ugyanis a dél-koreai gyártókat nem lehetett megverni. Az LG 84 colos, míg a Samsung ennél is egy hüvelykkel nagyobb, azaz 216 centis tévével jelentkezett be. Ráadásul utóbbi társaság jelezte, ez még nem a végállomás: az új készülék forgalmazását márciusban kezdik meg, nem sokkal később pedig kijönnek a 110 colos (2,8 méteres) verzióval is. Érdemes megjegyezni, hogy az LG ebben a csatában ugyan alulmaradt nagy konkurenséhez képest, a társaság ugyanakkor bemutatott egy új, lézeralapú megjelenítést használó projektoros technológiát is, amellyel már most bő 2,5 méteres képernyőn „mozizhatnak” a felhasználók. Szakértők szerint az egyre nagyobb képernyővel a fogyasztói igényekre reagálnak a gyártók, ugyanis a 60 colos és nagyobb képernyőjű televíziók iránt világszerte dinamikusan nő a kereslet.
Nem csak a tévégyártók esetében vált azonban fontos versenytényezővé a méret. A kínai Lenovo például egy 6,1 colos kijelzővel ellátott okostelefonnal állt elő, ami a legnagyobb a maga nemében, s nem mellesleg a 7 colos tabletek versenytársa is lehet.
Craig Jaycox, a társaság értékesítési menedzsere a Yahoo-nak elmondta: azért dobták piacra az iPhone-nál kétszer nagyobb készüléket, mert úgy számolnak, hogy az idén közeledni fog egymáshoz a táblagépek és okostelefonok szegmense, s a felhasználók számára fontos lesz, hogy tabletként is használhassák smartphone-jaikat. Ennek némileg ugyanakkor ellentmond, hogy a táblagépek is folyamatosan nőnek: a japán Panasonic például egy 20 hüvelykes termékkel jelentkezett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.