BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tech-szektor: a méret a lényeg az idén is

Kiállítás Ezúttal is számháborúval indult a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai vására, a CES: a világ vezető technológiai cégei – termékkörtől függetlenül – sorra mutatják be a „minden korábbinál” erősebb, gyorsabb, és főleg nagyobb készülékeket a Las Vegas-i seregszemlén.

Nem meglepő módon már az első nap a mobileszközök és a televíziók kerültek a figyelem középpontjába. A tévéknél látszólag másfél méteres képátló alatt már nem is nagyon lehet labdába rúgni. A Sharp például 60 hüvelyknél (152 centiméternél) kisebb átmérőjű készüléket nem is mutatott be, akad viszont a kínálatukban két méteresnél is nagyobb átmérőjű televízió.

Más kérdés, hogy a világ legnagyobb tévéje címhez ez sem bizonyult elegendőnek, az ezért a titulusért folytatott küzdelemben ugyanis a dél-koreai gyártókat nem lehetett megverni. Az LG 84 colos, míg a Samsung ennél is egy hüvelykkel nagyobb, azaz 216 centis tévével jelentkezett be. Ráadásul utóbbi társaság jelezte, ez még nem a végállomás: az új készülék forgalmazását márciusban kezdik meg, nem sokkal később pedig kijönnek a 110 colos (2,8 méteres) verzióval is. Érdemes megjegyezni, hogy az LG ebben a csatában ugyan alulmaradt nagy konkurenséhez képest, a társaság ugyanakkor bemutatott egy új, lézeralapú megjelenítést használó projektoros technológiát is, amellyel már most bő 2,5 méteres képernyőn „mozizhatnak” a felhasználók. Szakértők szerint az egyre nagyobb képernyővel a fogyasztói igényekre reagálnak a gyártók, ugyanis a 60 colos és nagyobb képernyőjű televíziók iránt világszerte dinamikusan nő a kereslet.

Nem csak a tévégyártók esetében vált azonban fontos versenytényezővé a méret. A kínai Lenovo például egy 6,1 colos kijelzővel ellátott okostelefonnal állt elő, ami a legnagyobb a maga nemében, s nem mellesleg a 7 colos tabletek versenytársa is lehet.

Craig Jaycox, a társaság értékesítési menedzsere a Yahoo-nak elmondta: azért dobták piacra az iPhone-nál kétszer nagyobb készüléket, mert úgy számolnak, hogy az idén közeledni fog egymáshoz a táblagépek és okostelefonok szegmense, s a felhasználók számára fontos lesz, hogy tabletként is használhassák smartphone-jaikat. Ennek némileg ugyanakkor ellentmond, hogy a táblagépek is folyamatosan nőnek: a japán Panasonic például egy 20 hüvelykes termékkel jelentkezett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.