BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vége szakadt az évtizedes szárnyalásnak a globális PC-piacon

Tízéves folyamatos növekedést követően 2012-ben szűkült személyi számítógépek (PC) globális piaca. Az IDC legfrissebb adatai szerint tavaly világszerte 352,4 millió PC-t értékesítettek, ez pedig 3,2 százalékkal marad el az egy esztendővel korábbitól. A visszaesés mértéke némileg az előzetes várakozásokat is meghaladta, aminek magyarázata, hogy az év utolsó negyedévében kevesebb mint 90 millió számítógép talált gazdára, ez pedig éves összevetésben 6,4 százalékos hanyatlást jelent.

Nem a prognosztizáltnál is nagyobb csökkenés volt az október és december közötti három hónap egyetlen meglepetése az IDC elemzése szerint. Az időszakot megelőzően ugyanis mindenki biztosra vette, hogy az utolsó negyedévben a Lenovo egyeduralkodó lesz a piacon. Ezt erősítette, hogy a Gartnernél már július és szeptember között is a kínai társaság volt a világ vezető PC-gyártója, az IDC-nél pedig legutóbb már csak 0,2 százalékkal volt magasabb a HP részesedése, mint nagy riválisáé.

A mostani adatok alapján ugyanakkor az utolsó három hónap fordulatot hozott, és a Lenovo ismét eltávolodott a piacvezetőtől. A kínaiak értékesítése ugyan most is 8 százalékkal emelkedett éves összevetésben, a HP eladásai azonban csak 0,6 százalékkal estek (szemben a harmadik negyedévben mért bő 16 százalékkal), és ez elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy az amerikai csoport előnye ismét 1 százalékpontra emelkedjen. Az IDC szerint a HP a piac 16,7 százalékát ellenőrizte, míg fő konkurensének részesedése 15,7 százalékra rúgott.

Ennek megfelelően a teljes évet tekintve is még a HP volt a piacvezető, miközben azonban a Lenovo tavaly negyedével több számítógépet adott el, mint 2011-ben, a kaliforniai vállalat értékesítése közel 7 százalékkal szűkült.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.