A Ryanair egy évvel ezelőtt, a Malév február 3-i leállását követően tért vissza a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Akkor 5 Boeing 737-800-as gépet telepítettek Ferihegyre és 30 útvonalon heti 280 járatot teljesítettek. Később a repülőtér felemelte az árakat, így három gépre csökkentették budapesti bázisukat, jelenleg húsz célállomásra 170 járatot indítanak hetente.
A Ryanair a budapesti repülőtéren a géphez buszoztatás helyett egy sátrat épített a forgalmi előtérre a 2A terminálnál. Katarzyna Gaborec, a légitársaság marketing munkatársa elmondta: sem az utasok, sem a légitársaság nem elégedett ezzel a megoldással, de folyamatos tárgyalásban vannak a repteret üzemeltető Budapest Airporttal a költségekről. Megjegyezte: március végéig döntés születik a járathálózat módosításáról is.
A Malév tavaly februári 3-ai leállásához időzített nagyszabású marketinghadjárattal tért vissza Budapestre a Ryanair, idén januárban azonban 40 százalékkal csökkentette budapesti járatait az ír fapados légitársaság, mivel a Budapest Airport nem mérsékelte díjait. A cég már a teljes fegyverarzenálját felsorakoztatta azért, hogy megszerezze a kelet-közép-európai piacot, a magyar fővárosban az átlag alatti árakkal nullszaldót tudtak elérni.
„Sajnálom, hogy a Budapest Airportot üzemeltető Hochtief úgy döntött, hogy megemeli a díjakat, nem hatékonyan működő létesítményeket biztosít és visszautasítja a versenyképes növekedésre vonatkozó ajánlatunkat” – mondta Michael O''Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója. Az útvonalak száma tízzel fog csökkenni, 9 másik útvonalon pedig ritkulnak a járatok. Így évente 800 ezer utast veszítenek. Konkrétan megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. Többségükbe más céggel azért majd el lehet jutni Budapestről. Úgy tudjuk azonban, hogy a Ryanair döntése nem végleges, csak a szokásos téli kapacitáscsökkentésről van szó, a tavaszi-nyári szezonra újra visszatérhetnek a gépek. „A téli menetrendben átlagosan 7,2 százalékos volt a díjemelkedés, aminek fő indoka a telekadó mértéke volt, nélküle ez a változás csak kétszázalékos lett volna” – mondta lapunknak korábban Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője. Hozzátette: semelyik légitársaságnak nem tudnak extra kedvezményeket adni.
Fő riválisa, a Wizz Air ma jelentette be, hogy megduplázza kapacitásait Grúziában, és ezentúl három új nemzetközi útvonalat üzemeltet a Kutaiszi repülőtérről. A magyar gyökerű légitársaság két új ukrán útvonal működtetését kezdi meg tavasszal Donyeckbe és nyáron Harkovba. Május 15-én pedig elindítja első járatait a Varsó-Kutaiszi útvonalon, ezzel létrejön Grúzia első diszkont légi útvonala az Európai Unióba. „A grúziai útvonalaink segíteni fogják az érintett régiók gazdasági bővülését, és hozzájárulnak majd a turizmus területén a munkahelyek létrejöttéhez is, amelyre nagy szükség van most” – fogalmazott John Stephenson, a Wizz Air ügyvezető alelnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.