BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb utasra számít a Ryanair - Meghódítja Grúziát a Wizz

Kétmillió utasra számít az ír Ryanair fapados légitársaság Budapesten márciusig, az indulás utáni első év végéig, de a járatmegszüntetések miatt a következő évben már csak 1,2 millió utassal számolnak.

A Ryanair egy évvel ezelőtt, a Malév február 3-i leállását követően tért vissza a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Akkor 5 Boeing 737-800-as gépet telepítettek Ferihegyre és 30 útvonalon heti 280 járatot teljesítettek. Később a repülőtér felemelte az árakat, így három gépre csökkentették budapesti bázisukat, jelenleg húsz célállomásra 170 járatot indítanak hetente.

A Ryanair a budapesti repülőtéren a géphez buszoztatás helyett egy sátrat épített a forgalmi előtérre a 2A terminálnál. Katarzyna Gaborec, a légitársaság marketing munkatársa elmondta: sem az utasok, sem a légitársaság nem elégedett ezzel a megoldással, de folyamatos tárgyalásban vannak a repteret üzemeltető Budapest Airporttal a költségekről. Megjegyezte: március végéig döntés születik a járathálózat módosításáról is.
A Malév tavaly februári 3-ai leállásához időzített nagyszabású marketinghadjárattal tért vissza Budapestre a Ryanair, idén januárban azonban 40 százalékkal csökkentette budapesti járatait az ír fapados légitársaság, mivel a Budapest Airport nem mérsékelte díjait. A cég már a teljes fegyverarzenálját felsorakoztatta azért, hogy megszerezze a kelet-közép-európai piacot, a magyar fővárosban az átlag alatti árakkal nullszaldót tudtak elérni.

„Sajnálom, hogy a Budapest Airportot üzemeltető Hochtief úgy döntött, hogy megemeli a díjakat, nem hatékonyan működő létesítményeket biztosít és visszautasítja a versenyképes növekedésre vonatkozó ajánlatunkat” – mondta Michael O''Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója. Az útvonalak száma tízzel fog csökkenni, 9 másik útvonalon pedig ritkulnak a járatok. Így évente 800 ezer utast veszítenek. Konkrétan megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. Többségükbe más céggel azért majd el lehet jutni Budapestről. Úgy tudjuk azonban, hogy a Ryanair döntése nem végleges, csak a szokásos téli kapacitáscsökkentésről van szó, a tavaszi-nyári szezonra újra visszatérhetnek a gépek. „A téli menetrendben átlagosan 7,2 százalékos volt a díjemelkedés, aminek fő indoka a telekadó mértéke volt, nélküle ez a változás csak kétszázalékos lett volna” – mondta lapunknak korábban Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője. Hozzátette: semelyik légitársaságnak nem tudnak extra kedvezményeket adni.

Fő riválisa, a Wizz Air ma jelentette be, hogy megduplázza kapacitásait Grúziában, és ezentúl három új nemzetközi útvonalat üzemeltet a Kutaiszi repülőtérről. A magyar gyökerű légitársaság két új ukrán útvonal működtetését kezdi meg tavasszal Donyeckbe és nyáron Harkovba. Május 15-én pedig elindítja első járatait a Varsó-Kutaiszi útvonalon, ezzel létrejön Grúzia első diszkont légi útvonala az Európai Unióba. „A grúziai útvonalaink segíteni fogják az érintett régiók gazdasági bővülését, és hozzájárulnak majd a turizmus területén a munkahelyek létrejöttéhez is, amelyre nagy szükség van most” – fogalmazott John Stephenson, a Wizz Air ügyvezető alelnöke.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.