BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdok okostelefonra

A jövőben is a készülékkínálat lehet az egyik legfontosabb versenytényező a hazai mobiltávközlési szegmensben – jelezte Fejes Zoltán, a Telenor Magyarország Zrt. ügyfélkapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. A Telenor például éves szinten több milliárd forintot fordít készülékvásárlások támogatására, amit később az adott telefonon lebonyolított hívások és adatforgalom hoz vissza a vállalatnak.

Bár a cégnél ma már három eladott mobilból kettő okostelefon, Fejes Zoltán továbbra is komoly növekedési potenciált lát a smartphone-szegmensben, elsősorban azért, mert a cég ügyfeleinek még mindig csak negyede használ ilyet. Az eladásoknak szerinte a jövőben újabb lökést adhat, ha a vállalati ügyfelek beszerzései felpörögnek. A Telenor ügyfelei egyébként átlagosan 3-4 évenként cserélnek mobilt, igaz a hűségnyilatkozatot vállaló előfizetők esetében ez jellemzően rövidebb, és az 1-2 éves hűségidőhöz kötődik.

A Telenor tapasztalatai szerint a globális trendekhez hasonlóan a magyar felhasználók is leginkább az androidos okostelefonokat keresik: a Google operációs rendszerének részesedése meghaladja a 65 százalékot, és a társaság kínálatában is az ilyen készülékek dominálnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.