A PC eladások rohamos csökkenése nem csak a személyi-számítógép gyártókat, hanem azok főbb beszállítóit, így például az Intelt is új irányokba tereli. Amellett, hogy a cég egyre élénkebb érdeklődést mutat az okostelefonok és a tábalgépek iránt, immár biztossá vált, hogy az idén az internetes televíziózás piacára is belépnek. A hivatalos bejelentést a nagyjából egy éve – a szolgáltatás beindítása érdekében – életre hívott Intel Media alelnöke és ügyvezető igazgatója, Erik Huggers tette közzé a napokban.
Noha a cégnek semmilyen tapasztalata nincsen az online tévézés világában, és a lépéssel olyan gigavállalatok kihívójává válik, mint az Apple, az Amazon vagy a Google, amelyek jelenleg a piac nagy részét lefedik, a cégvezetés alapvetően optimista. A világ vezető chipgyártója a számára teljesen új piacon – amelynek éves forgalmát 100 milliárd dollár körülire becsülik – az átlagosnál eleinte szűkebb kínálattal, de jelentős technikai újításokkal kívánja megvetni a lábát.
Az ügyvezető elmondása alapján közel egy éve több száz Intel dolgozó teszteli már otthonában a vállalat új szolgáltatásának részeként forgalomba kerülő, saját fejlesztésű set-top boxait. A boxok a különféle televíziós programok és tartalmak lehívása mellett internet böngészésre és IP alapú telefonálásra is alkalmasak lesznek, a legnagyobb újításnak azonban egy beépített kamera ígérkezik, amelynek segítségével a rendszer felismeri az adott felhasználót, és így személyreszabott programkínálat kialakítását teszi lehetővé.
Bár Erik Huggers a szolgáltatás rajtjának pontos időpontjáról részleteket egyelőre nem árult el, annyit elmondott, hogy az Intel Media jelenleg több szolgáltatóval is tárgyal, s várakozásaik szerint hamarosan sikerül is megállapodniuk egyikükkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.