BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább nőne a Lenovo

Másfélszeresére növelte árbevételét Magyarországon az elmúlt évben a Lenovo, amely az idén további dinamikus bővülésre, s ennek megfelelően részesedésének emelkedésére számít a személyi számítógépek piacán

Közel kétszeresére növelte piaci részesedését tavaly a személyi számítógépek (PC) hazai piacán a Lenovo – mondta a Világgazdaságnak Lukács Anita, a kínai társaság magyarországi érdekeltségének vezetője.

A vállalat, amelyet a globális piacon az elmúlt negyedévekben csak egy hajszál választott el a vezető pozíciótól, tavaly az év egészében már az egy földrajzi egységként kezelt európai, afrikai és közel-keleti térségben is a második legnagyobb szereplővé lépett elő 11,1 százalékos részesedéssel. Ráadásul a régió több fontos államában – így például Német-, vagy Oroszországban – az első helyen állnak. Lukács Anita jelezte: a cég Magyarországon is kiemelkedő növekedést mutatott be, hiszen az összességében 15 százalékkal szűkülő piacon felével tudták növelni eladásaikat, aminek eredményeként piaci részesedésük a 2011-es szűk 7 százalékról tavaly 12 százalékra ugrott.

A cégvezető hangsúlyozta: nem lehet egyetlen területet kiemelni, amely különösen jól teljesített volna, a növekedés kiegyensúlyozott volt az értékesítési szegmensek (célcsoportok) mindegyikében, illetve negyedévről negyedévre is.

A vállalatnál úgy számolnak, hogy a cég számára kedvező tendencia 2013-ban is folytatódhat. Lukács Anita elmondta: bár az előrejelzések egyértelműen arra utalnak, hogy a hazai PC-piac az idén a legkedvezőbb esetben is csak stagnálhat, a Lenovo azonban arra törekszik, hogy továbbra is fenntartsa az elmúlt negyedévekben tapasztalt erős növekedést, ami a cégvezető szerint elérhető.

A társaság ugyanakkor az idén már korántsem csak a PC-szegmensben kívánja megméretni magát, folyamatosan erősítenék pozíciójukat más területeken is. Első körben a táblagép-piacon szeretnének meghatározó szereplővé válni, aminek érdekében a tavalyi utolsó negyedévben, illetve idén januárban több tabletet és hibrid (táblagépből notebookká alakítható) készüléket is piacra dobtak.

Lukács Anita elmondta: mivel itthon még csak a közelmúltban kezdték meg érdemben az ilyen eszközök értékesítését, az eredményekről egyelőre korai lenne beszélni, a külföldi tapasztalatok, és a kezdeti hazai érdeklődés azonban bizakodásra adnak okot. A Lenovo tableteladásai ugyanis tavaly világszerte 77 százalékkal nőttek, míg itthon a karácsonyi szezonban épp a táblagépújdonságok voltak a vállalat legkeresettebb termékei.

Éppen ezért a vállalatvezető optimista, s arra számít, hogy a cégnek rövid időn belül sikerült az öt legnagyobb közé kerülni ebben a szegmensben is Magyarországon.

A táblagépek mellett az okostelefon szektorban is ambiciózus tervei vannak a társaságnak, a tervezett magyarországi piacra lépés pontos idejét azonban még nem jelölték ki a vállalatnál.

A Lenovo Kínában jelenleg a második legnagyobb okostelefon-gyártó, s a közelmúltban Indiában, Pakisztánban és Oroszországban is megkezdték smatphone-jaik értékesítését.

Növekvő árbevétel és nyereség

A kínai vállalat múlt héten közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentésének is az a legfontosabb tanulsága, hogy a csoport életében – ahogy erre Yang Yuanqing, a vállalat vezérigazgatója felhívta a figyelmet – a PC-gyártás mellett egyre fontosabb szerepet töltenek be az egyéb üzletágak, amelyek növekedési üteme ráadásul számottevően meghaladja a személyi számítógépekét.

A Lenovo egyébként az október és december közötti három hónapban 9,36 milliárd dolláros árbevétel mellett 204,9 millió dolláros adózott profitot könyvelhetett el, míg előbbi12, utóbbi bő 30 százalékos bővülést jelent az egy esztendővel korábbihoz képest.

Különösen jól teljesített a társaság hazai piacán: Kínában 17 százalékkal gyarapodott az értékesítés.

A Lenovo egyébként az október és december közötti három hónapban 9,36 milliárd dolláros árbevétel mellett 204,9 millió dolláros adózott profitot könyvelhetett el, míg előbbi12, utóbbi bő 30 százalékos bővülést jelent az egy esztendővel korábbihoz képest.

Különösen jól teljesített a társaság hazai piacán: Kínában 17 százalékkal gyarapodott az értékesítés.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.