BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem minden fapados, ami annak látszik

Igény szerint differenciál utasai között a Germanwings, fizetős csomagfeladás a KLM-nél – a hibrid légitársaságoké lehet a jövő

Egyre jobban elmosódik a határ a fapados és a hagyományos légitársaságok szolgáltatásai között. A régi nagy cégek többfajta tarifát is kínálhatnak már, eltérő szolgáltatáscsomagokkal, de a fapados társaságok is biztosítanak többletszolgáltatásokat, persze extra áron. Júliustól például a Germanwings egy vadonatúj termék- és márkakoncepciót vezet be, amely lehetővé teszi az utasok számára az „a la carte” repülést.

„Az új Germanwings ötvözi a prémium és a diszkont kategóriában szerzett sokéves tapasztalatunkat az alacsony költségekkel, így a nagy csomópontokon kívül is ismét nyereségesen tudunk majd működni, ugyanakkor az utasainknak továbbra is minőségi szolgáltatást nyújtunk” – mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke. A legjobb minőségű terméket elsősorban az üzleti utasoknak kínálják majd, a középső tarifa bizonyos kiegészítő szolgáltatásokat tartalmaz majd, amelyek mellé az utas igény szerint továbbiakat választhat. A harmadik, a legolcsóbb tarifa semmilyen többletszolgáltatást nem tartalmaz.


Az első három sorba változatlanul a legdrágább jegyet vásárlók foglalhatnak majd helyet. „A Germanwings 100 ezer utast szállított 2012-ben Budapest-Köln, illetve Budapest-Stuttgart között, 5 százalékkal többet az előző évinél, a tíz évvel ezelőtti indulás óta a társaságnak több mint 1,6 millió utasa volt magyar viszonylatban” – mondta Andreas Engel, a Germanwings szóvivője. A cég arra számít, hogy 2013-ban a Lufthansa leányvállalataként még inkább növekszik az utaslétszáma. A szóvivő közölte azt is, hogy 2013 márciusától új járatokat indít a légitársaság Budapestről Stuttgarton keresztüli átszállással Hamburgba, Brémába és Brüsszelbe.

A hagyományos légitársaságok között elsőként, Európán belül április végétől fizetni kell a csomagfeladásért a holland KLM járatain. A fuvarozó indoklása szerint az intézkedés célja, hogy az utasok csak azért a szolgáltatásért fizessenek, amit valóban igénybe vesznek. A fedélzetre továbbra is ingyenesen felvihető két poggyász.
A folyamat fordítva is igaz, a fapados légitársaságok is próbálnak nyitni az igényesebb utasok felé. Már minden easyJet-járaton bevezették például az ülőhelyfoglalást, persze díj fejében.

Még több járat indul Berlinbe

Az airberlin májusától hétköznap naponta kétszer repül Berlin és Budapest között. A légitársaság a járatbővítéssel lehetővé kívánja tenni az üzleti utasok számára, hogy berlini tárgyalásaikat egyetlen nap alatt le tudják bonyolítani, s a tengerentúlra utazóknak kíván kényelmes csatlakozást biztosítani Berlin érintésével. „Budapestről az airberlinnel érhető el a legrövidebb utazási és átszállási idővel New York” – fogalmazott Gergye Ottó, az airberlin kereskedelmi elnökhelyettese.




Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.