"Eredményeinket annak köszönhetjük, hogy évekkel ezelőtt jó stratégiát választottunk. Így azután sem csökkent az árbevételünk, hogy a gazdasági válság 2009-ben telibe találta a magyar ipart. Manapság pedig elsődleges piacunk, a petrolkémiai ipar enyhe növekedésnek indult. A nyugat-európai petrolkémiai ipar csökkenése megállt, sőt enyhe növekedés tapasztalható, így az ahhoz kapcsolódó magyar petrolkémiai ipar is elkezdett növekedni, ami nekünk is jól jön” – mondta a vezérigazgató.
A holding valamivel több mint 400 kamionszerelvényéből a Révész Trans Kft. ugyanis 250 különleges, silós áru (ömlesztett árunak minősülő, por és granulátum formájú anyagok) valamint folyékony vegyi anyagok szállítására alkalmas tartálykocsi-szerelvénnyel rendelkezik, és legnagyobb megrendelője az európai petrolkémiai ipar a BASF-től a Totalig. A cégcsoport árbevételének 40 százalékát teszi ki a TVK valamint a Borsodchem és MOL exporttermékeinek kiszállítása.
„Az árbevétel növekedésében az új megrendelők is komoly szerepet játszanak. Ha kiszállítunk valamit akkor ott újból meg kell tölteni a kocsit, így egy új megrendelő további megrendelések megszerzésére kényszerít bennünket” – magyarázta Székely Zsolt, hozzátéve: „persze minél nagyobb egy cég, annál jobb lehetőségek nyílnak számára. A tartálykocsik a legjobb reklámhordozók, amelyek alapján gyakran keresnek meg bennünket üzleti ajánlattal”.
Az idei árbevétel-növekedéssel kapcsolatban viszont azt is kiemelte a Révész holding vezetője, hogy az útdíj önmagában is árbevétel növekedést eredményez, ami a Révész csoportnál körülbelül 400-500 millió forintos tétel. Igaz, ez olyan költség, aminek jó részét igyekeznek továbbhárítani a megbízókra.
Székely Zsolt szerint az útdíjjal az a gond, hogy nem valamelyik év elején hanem éppen az év derekán vezették be. Ez igen fontos tényező, ugyanis a megrendelőknél ez úgy jelentkezik, hogy „ezt az évet még húzzátok ki, aztán a jövő évet majd megtárgyaljuk később”. Rossz esetben pedig azt mondják, "tudtátok, hogy lesz útdíj, és az idei áraitokba már biztos belekalkuláltátok." Ezért a cégvezető álláspontja szerint év közepén árat, fuvardíjat emelni több mint nehézkes még a magyar megrendelőkkel szemben is. Külföldiekkel szemben pedig reménytelennek látszik.
Hasonló tapasztalatokról számolt be a 44 járműszerelvénnyel dolgozó Tatai és társa bt. kontrolling menedzsere, Hamburger József is. „Miután szinte az utolsó napokig nagy volt a bizonytalanság az útdíj körül, hiába kezdtük el időben a levelezést a partnerekkel, igen nehézkes az útdíj, mint költség továbbhárítása” – mondta el a szakember, aki szerint úgy tűnik ugyanakkor, a rendszer kezdeti komoly hibái megszűntek. Így például előfordult, hogy egy útszakasz megtételét kilencszer számlázta a rendszer. És miután az elszámolás csak a dátumot és az útszakaszt tünteti fel, de az időpontot nem, nehéz ellenőrizni, hogy történt-e túlszámlázás, ha egy kocsi naponta többször teszi meg ugyanazt a távot.
A máig tapasztalható gondokkal kapcsolatban a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) valamint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary a múlt héten levelet küldött Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternek, amelyben elfogadhatatlannak tartják azt a hosszú átfutási időt, ami ahhoz kell, hogy az ÁAK-nak (Állami Autópálya Kezelő Zrt.) az útdíjfizetésre átutalt pénz megjelenjen az utaló cég AÁK-nál vezetett számláján. A két szakmai szervezet továbbra is úgy tartja, hogy a díjfizetés lehetséges módozatai közül nem hiányozhat az utólagos fizetés biztosítása.
Drága lett az autópálya
A kamionforgalom egy részét az útdíj már átterelte a gyorsforgalmi utakról a főutakra. Így például a Románia felől érkező kamionok inkább a 44-es utat választják az M5 autópálya helyett, mert a főutakra szabott útdíj jóval alacsonyabb, mint az autópályáé – mondta el lapunknak Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára, kiemelve ugyanakkor, sajnálatos, hogy a kormány a szakmai érvek ellenére sem akarta elhalasztani az útdíj rendszer éles bevezetését. Ugyanakkor az első hetekben tapasztalt súlyos hibák és a magasabb útdíj ellenére még nem érzékelhető, hogy a külföldi fuvarozók nagyobb számban kerülnék el hazánkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.