A használatarányos útdíjrendszer működésének első hónapjában 14 milliárd forint volt a megszolgált útdíj, vagyis a fizetésre kötelezettek által megtett útszakaszok után fizetendő tarifa – tudtuk meg Kibédi-Varga Lajostól, az e-útdíj szakmai projektszóvivőjétől. Az első hónap eredménye megfelelt az előzetes várakozásoknak – tette hozzá Kibédi-Varga Lajos. A bevétel mintegy háromnegyede a viszonylati jegyekből származott, míg a fennmaradó részt a bevallási közreműködőkön keresztül, fedélzeti egységek (OBU – on board unit) segítségével teljesítették a fuvarozók. Középtávon azonban az a cél, hogy megforduljon ez az arány. Az e-útdíj szakmai projektszóvivőjének közlése szerint erre jó esély van, hiszen már most is látszik, hogy ahogy a fuvarozók megismerik a fedélzeti egységek előnyeit egyre többen választják ezt a megoldást.
Az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK) eddig 21 bevallási közreműködőt auditált, vagyis ezen vállalkozások partnerei teljesíthetik bevallási kötelezettségüket a fedélzeti egységek segítségével. Az ÁAK összesen 38 flottakövető céggel írt alá együttműködési szerződést, ez alapján 17 vállalkozás még fejleszti az informatikai rendszerét annak érdekében, hogy bevallási közreműködőként tudjon szolgáltatni. A használatarányos útdíjfizetés háttérrendszerébe, a HU-GO-ba július végéig több mint 25500 cég összesen közel 90,5 ezer járművet regisztrált. A rendszerbe felvitt fedélzeti egységek száma meghaladja a 37 ezret.
A HU-GO-ban a fuvarozói érdekképviseletek jelzései alapján az elmúlt hónapban több módosítást is végrehajtottak. Így például pontosították az útvonaltervező programot és az online ügyfélszolgálati rendszert is átalakítják az igények alapján – mondta el Kibédi-Varga Lajos. A rendszerrel kapcsolatos hibabejelentéseket minden esetben kivizsgálják, a túlszámlázásra vonatkozó észrevételeket pedig soron kívül rendezik és megteszik a szükséges intézkedéseket, adott esetben a pénzek visszautalását. A bejelentéseket kezelő telefonos ügyfélszolgálat forgalma egyébként folyamatosan csökken, ami a szakmai projektszóvivő közlése szerint arra utal, hogy a fuvarozók kezdik megszokni a rendszert.
A használatarányos útdíjfizetés 2013. július 1-én indult el Magyarországon, az első nap kétszer is le kellett állítani a rendszert. A helyzet a jelek szerint normalizálódott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.