Volt azonban olyan célállomás amelynél stagnált, sőt akadt olyan is, ahol nőtt az utasok száma. Kétszer annyian indultak a bécsi reptérre, amely arra utal, hogy Bécs átveszi Budapest korábbi gyűjtő szerepét. Idén eddig öt új légitársaságot sikerült Budapestre csábítani, a skandináv SAS, az orosz UTair, a Bulgaria Air, a fehérorosz Belavia és a szlovák charter Samair választotta a magyar fővárost. Az új járatok listáján pedig kilenc város szerepel. A Transavia áprilisban indult Rotterdamba, a Norwegian áprilisban Helsinkibe, a SAS Koppenhágába és Oslóba, az Utair májusban Szentpétervárra, a Wizz Air Máltára, Bakuba és Istanbulba repül, míg a Bulgaria Air Szófiát köti össze Budapesttel. Bejelentett új járat a Belavia belgrádi és minszki repülése, a Wizz moszkvai és dubaji útvonala, valamint a Jet2.com nottinghami járata októberben száll fel először. „Júliusig a légi úton szállított cargoforgalom 6,1 százalékkal bővült tavalyhoz képest, idén januártól júliusig 36878 tonna ilyen teheráru volt” – tudatta a reptéri cég.
A repülőtér 2012-ben 41 légitársaságnak adott otthont, amelyek 8,5 millió utast szállítottak. Idén nyáron 36 légitársaság indít járatokat Budapestről. A Malév csődje óta megváltozott a piac: a reptér forgalmának 51 százalékát a fapados légitársaságok adják, a hagyományosak 40 százalékot, a charter pedig 5 százalékot ér el.
A reptéri cég hasonló utasszámmal kalkulál, mint tavaly. Maga a térkép sajnos még tele van fehér foltokkal, így hatalmas járatfejlesztési lehetőségek adódnak: Tokió, New York, Bangkok közvetlenül ugyanúgy megközelíthetetlen, mint Szarajevó. A Budapestről hiányzó, de kisebb utasforgalmú útvonalakon mostanában 50 százalékos díjkedvezményt adnak a légitársaságoknak, amelyeken elég csak heti két napon üzemeltetni a járatot.
Vitték a magyar márkákat
Óriási Sikert aratott az utasok körében a Budapest Airport és valamennyi kereskedelmi partnerének „Hungarian is trendy” – azaz „Menő a magyar” névre keresztelt közös akciója. Az augusztusra, azaz a legforgalmasabb repülőtéri hónapra időzített promóció célja az volt, hogy a hagyományos és jól ismert magyar márkáknak, nívós emléktárgyaknak és ízeknek csináljon hírverést. „Bár még nincsenek meg a végleges statisztikák, de eddig is több ezer utas vitt magával nyereményként magyar ajándéktárgyat a kézipoggyászában. A nyertesek mintegy egyharmada a magyar termékekre specializálódott repülőtéri boltokból jött, míg 25 százalékuk a repülőtéri éttermek és kávézók számlájával próbált szerencsét, vagyis nőtt a forgalmuk” – mondta Alan Bork, a Budapest Airport fogyasztói üzletágának igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.