Sorjáznak a rossz hírek a német autóiparról, magyar szemöldököket is össze-összerántva, és ami a Volkswagent illeti, mostanában különösen rájárt a rúd. Miközben azt találgatja mindenki, hány embert fognak elküldeni, és melyik gyárukat zárják be, azt hihetnénk, ennél rosszabb már talán nem lesz. Mégis lett.
A Volkswagen AG idén másodjára is borúsabbra fordította vállalati előrejelzéseit – jelentette a Bloomberg hírügynökség.
A kereslet gyengesége még a korábban gondoltnál is erősebben rontja Európa legnagyobb autógyártója nyereségességét: a működési marzs az új előrejelzés szerint nem lesz több idén 5,65 százaléknál, pedig júliusban még 7 százalékot mondtak. A módosítás nem teszi kevésbé valószínűvé a nagy elbocsátásokat a csoportnál.
Már a júliusi iránymutatás is alacsonyabb volt a korábbinál, amit részben annak tudtak be, hogy belgiumi Audi-gyáruk bezárása költségekkel jár. Az autógyártási divízió nettó készpénztermelése így most már kevesebb mint a felére várható, mint korábban. A nettó cash flow 2 milliárd euró körül lehet idén 4,5 milliárd helyett, többek közt a Rivian Automotive vállalattal az elektromos jármű technológiákban között partnerség költségei miatt.
Abból a szempontból a Volkswagen újabb kilátásrontása nem meglepő, hogy mind a három nagy német autógyártó figyelmeztetést adott ki a nyáron a várható profitja nagyságáról, a Mercedes Benz és a BMW is. Mindüknek csökkentek az eladásai Kínában, ahol a vásárlók visszafogják kiadásaikat a mélyülő ingatlanpiaci válság miatt.
A kínai gazdaságélénkítés legutóbb hírei ebből a szempontból a számukra is pozitívak, miközben a német autógyártók aggódnak, hogy az Európai Bizottság által a kínai autókra bejelentett hatalmas vámok kereskedelmi háborúhoz vezethetnek.
A nyereségre nincs jó hatással az elektromos járművek piacán kiéleződött verseny sem, miközben a belső égésű motorok hajtotta autókra a klímavédelem jegyében csökken a kereslet.
A Volkswagen gyárbezárásokra készül Németországban, és ilyet még sose tett a vállalat lassan száz évre nyúló története során, felmondták a nagy hatalmú szakszervezetekkel kötött, évtizedek óta fennálló foglalkoztatási megegyezéseket, és a vezetők kétgyárnyi felesleges kapacitás emlegetésével fokozták az aggodalmakat.
A hírek alátámasztják a VW márka érveit a németországi túlkapacitások bezárására
– kommentálta Giacomo Reghelin, a Bloomberg Intelligence elemzője. Arra számít, hogy a Mercedes is újabb profitfigyelmeztetéssel áll elő. (Korábban a drága S-Class és Maybach modellek kínai eladásainak szenvedésére hivatkoztak. A másik nagy rivális BMW-t pedig az sújtja, hogy a Continental AG szállította hibás fékrendszerek miatt tömegesen kellett visszahívniuk autókat, illetve leállítani szállításokat.
A VW-nél a saját márkája alatt futó személy- és kereskedelmi jármű gyártás a várakozásoknál rosszabbul teljesít, ugyanakkor jelezték, hogy kockázatokat látnak a tömegtermék márkáiknál is, beleértve a Skodát és a Seatot, „a makrogazdasági környezet romlása” miatt.
A csoport globális eladásai a most közzétett előrejelzés szerint az idén 9 millió járműre eshetnek a tavalyi 9,23 millióról.
Politikusokat, vállalatokat, autóvásárlókat tartja hónapok óta izgalomban Brüsszel kezdeményezése a hatalmas vám kivetéséről. A kínai EV-autók vámjának ügyében napokon belül politikai összecsapás várható, az EU ugyanis megszavaztatja a tagállamokat, és vannak ellenzők, akik szerint kereskedelmi háború fenyeget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.