BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Az autókat a vártnál kevésbé, a rossz híreket pedig nagyobb tömegben szállítja a német autóipar, a Volkswagen tarsolya sem ürült még ki
Volkswagen AG Defends Plan to Shut German Factories With Plunging Sales

A Volkswagen képtelen leállni, megint egy rossz hír

Lassan megszokhattuk, nincs olyan nap, hogy ne érkezne rossz hí vagy több a magyar gazdaság számára is kulcsfontosságú német autóiparról. A Volkswagen mostanában beelőzi a többieket, jutott egy újabb keserű pirula a hét végére is.

Sorjáznak a rossz hírek a német autóiparról, magyar szemöldököket is össze-összerántva, és ami a Volkswagent illeti, mostanában különösen rájuk járt a rúd. Miközben azt találgatja mindenki, hány embert fognak elküldeni és melyik gyárukat zárják be, azt hihetnénk, ennél rosszabb már talán nem lesz. Mégis lett.

Az autókat a vártnál kevésbé, a rossz híreket pedig nagyobb tömegben szállítja a német autóipar, a Volkswagen tarsolya sem ürült még ki
Volkswagen AG Defends Plan to Shut German Factories With Plunging Sales
Az autókat a vártnál kevésbé, a rossz híreket pedig nagyobb tömegben szállítja a német autóipar, a Volkswagen tarsolya sem ürült még ki Fotó: Iona Dutz

A Volswagen AG idén másodjára is borúsabbra fordította vállalati előrejelzéseit – jelentette a Bloomberg hírügynökség. 

A kereslet gyengesége még a korábban gondoltnál is erősebben rontja Európa legnagyobb autógyártója nyereségességét: a működési margin az új előrejelzés szerint nem lesz több idén 5,65 százaléknál, pedig júliusban még 7 százalékot mondtak. A módosítás nem teszi kevésbé valószínűvé a nagy elbocsátásokat a csoportnál. 

Már a júliusi iránymutatás is alacsonyabb volt a korábbinál, amit részben annak tudtak be, hogy belgiumi Audi-gyáruk bezárása költségekkel jár. Az autógyártási divízió nettó készpénztermelése így most már kevesebb mint a felére várható, mint korábban. A nettó cash flow 2 milliárd euró körül lehet idén 4,5 milliárd helyett, többek közt a Rivian Automotive vállalattal az elektromos jármű technológiákban között partnerség költségei miatt.   

A német autóipar visszatérő aggodalma: Kína, Kína, Kína

Abból a szempontból a Volkswagen újabb kilátásrontása nem meglepő, hogy mind a három nagy német autógyártó figyelmeztetést adott ki a nyáron a várható profitja nagyságáról, a Mercedes_Benz és a BMW is. Mindüknek csökkentek az eladásai Kínában, ahol a vásárlók visszafogják kiadásaikat a mélyülő ingatlanpiaci válság miatt. 

A kínai gazdaságélénkítás legutóbb hírei ebből a szempontból a számukra is pozitívek, miközben a német autógyártók aggódnak, hogy az Európai Bizottság bejelentette hatalmas vámok a kínai autókra kereskedelmi háborúhoz vezethetnek.

Napokon belül elszabadulhat a pokol: szavaztat az EU a kínai autóvámról
Politikusokat, vállalatokat, autóvásárlókat tartja hónapok óta izgalomban Brüsszel kezdeményezése a hatalmas vám kivetéséről. A kínai EV autók vámjának ügyében napokon belül politikai összecsapás várható, az EU ugyanis megszavaztatja a tagállamokat, és vannak ellenzők, akik szerint kereskedelmi háború fenyeget.

A nyereségre nincs jó hatással az elektromos járművek piacán kiéleződött verseny sem, miközben a belső égésű motorok hajtotta autókra a klímavédelem jegyében csökken a kereslet. 

A német autóipar szenved: nem csak a WV, a Mercedes és a BMW is

A Volswagen gyárbezárásokra készül Németországban, és ilyet még sose tett a vállalat lassan száz évre nyúló története során, felmondtak a nagyhatalmú szakszervezetekkel kötött évtizedek óta fennálló foglalkoztatási megegyezéseket, és a vezetők két gyárnyi felesleges kapacitás emlegetésével fokozták az aggodalmakat. 

A hírek alátámasztják a VW márka érveit a németországi túlkapacitások bezárására

– kommentálta Giacomo Reghelin, a Bloomberg Intelligence elemzője. Hozzátette: arra számít, hogy a Mercedes is újabb profitfigyelmeztetéssel áll elő. (Korábban a drága S-Class és Maybach modellek kínai eladásainak szenvedésére hivatkoztak. A másik nagy rivális BMW-t pedig az sújtja, hogy a Continental Ag szállította hibás fékrendszereók miatt tömegesen kellett visszahívniuk autókat, illetve leállítani szállításokat.

A VW-nél a saját márkája alatt futó személy- és kereskedelmi jármű gyártás a várakozásoknál rosszabbul teljesít, ugyanakkor jelezték, hogy kockázatokat látnak a tömegtermék márkáiknál is, beleértve a Skodát és a Seatot, "a makrogazdasági környezet romlása" miatt.

A csoport globális eladásai az idén 9 millió járműre eshetnek a most közzétett előrejelzés szerint a tavalyi 9,23 millióról. 

Napokon belül elszabadulhat a pokol: szavaztat az EU a kínai autóvámról
Politikusokat, vállalatokat, autóvásárlókat tartja hónapok óta izgalomban Brüsszel kezdeményezése a hatalmas vám kivetéséről. A kínai EV autók vámjának ügyében napokon belül politikai összecsapás várható, az EU ugyanis megszavaztatja a tagállamokat, és vannak ellenzők, akik szerint kereskedelmi háború fenyeget.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.