BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üzleti internet: most már a mikrocégeken a sor

Internet-hozzáféréssel legalább egy telephelyen a magyarországi vállalatoknak manapság a 85 százaléka rendelkezik. Az internetpenetráció az elmúlt egy évben több mint 3 százalékponttal gyarapodott, megfordulni látszik a korábbi lassulás-megtorpanás – derül ki a Bellresearch legújabb felméréséből.

A növekedés teljes egészében a mikrovállalati körnek tulajdonítható. A nagyvállalatok internet ellátottsága ugyanis már egy évtizede száz százalékos, 2010 óta a kis- és középvállalatok körében is ehhez az értékhez közelít a penetráció. A mikrovállalatok közül viszont még minden hatodik ma sem használ se vezetékes, se mobil nethozzáférést. Ezeknek a vállalkozásoknak a digitális írástudatlansága ugyanakkor nem anyagi, sokkal inkább szemléletbeli okokkal magyarázható.

A netszolgáltatás üzleti előfizetői köre a hozzáféréssel rendelkezőknél viszont nem meglepően kisebb, ugyanis a hazai vállalatok kevesebb mint kétharmada rendelkezik saját névre szóló vezetékes vagy mobilnet előfizetéssel. Számos cég ugyanis más vállalkozás, ideértve az anyacéget, vagy a munkavégzés helyéül szolgáló irodaházat, által előfizetett kapcsolatot használ.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.