A magyar háztartások 63 százaléka vett részt többnapos utazáson a tavalyi év során a Magyar Turizmus Zrt. adatai alapján. Ráadásul nemcsak nyáron, a télen is szívesen útra kelünk: az év végi hónapokban a magyar háztartások 10 százaléka szervez valamilyen többnapos üdülést. Több, mint negyedük (26,6 százalék) pedig kifejezetten azzal a céllal indul útnak, hogy gyógy-, vagy wellnessfürdőbe látogasson- derül ki a BKF közleményéből.
„Jellemzően december első harmadában kevesebb vendégünk van az év többi hónapjához képest – ez a karácsonyi készülődés időszaka, illetve szabadságot sem veszünk ki ilyenkor. 26-tól azonban beindul az év végi forgalom, december 27. és 28. pedig minden évben a két legsűrűbb napunk.” – mondja Juhász Szabolcs, az Aquaworld élményfürdő igazgatója.
Egyébként is jellemzővé vált a fürdőigazgató tapasztalatai szerint, hogy a magyar családok céltudatosabban szervezik meg, mivel töltik szabadságukat. De nemcsak e tekintetben egyre jellemzőbb a tudatosság a belföldi turistákra: Juhász Szabolcs szerint ugyancsak észrevehető tendencia, hogy a vendégek egyre jobban figyelnek egészségükre, és ehhez illeszkedően választják meg, milyen turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe.
„Az elmúlt pár évben vált kifejezetten érzékelhetővé, hogy a vendégek nemcsak fürdeni jönnek, hanem tudatosan keresnek egyes szolgáltatásokat.” – mondja.
Miközben tehát növekszik a spa és wellness szolgáltatásokat kereső turisták száma, a vendégek nemcsak többet, de kifinomultabb kínálatot is elvárnak a pénzükért. Az akár szokatlannak is tekinthető elemeket is vegyítő új szolgáltatásokat, illetve olyan fürdőket keresnek fel előszeretettel, amelyek vagy építészeti megoldásaikban, vagy az általuk kialakított koncepció miatt egyedinek számítanak- olvasható a BKF kiadványában.
A vendégek növekvő tudatossága egyben azt is jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani a szolgáltatások minőségére is. „Ez pedig a szakemberképzés egyik legjelentősebb kihívása jelenleg” - mondja a szakértő. A BKF tanára szerint ezért a legfontosabb olyan készségeket és gondolkodást kialakítani a leendő kollégákban, amelyekkel gyorsan tudnak reagálni az egyre tempósabban végbemenő változásokra, és amelyek igyekeznek olyan feladatokra felkészíteni a hallgatókat, amelyek ma még (talán) nincsenek is.
Ehhez pedig kreativitás, egymástól jelenleg akár még távol lévő területek, megközelítések ismerete szükséges, a leendő szakembereknek ezért több szakterületen is folyamatosan képezniük kell magukat ahhoz, hogy ezen piaci elvárásoknak meg tudjanak felelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.