A magyarországi turizmus tavalyi eredményeit és a további lehetőségeket foglalta össze Budapesten, ez év elején a szakma két vezetője, Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára, illetve Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese.
Igen jó eredmény, hogy összességében 11 millió fölé emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma a tavalyi év első háromnegyedében. Annak is örülni lehet, hogy a szállodai szakmában a legfontosabb jellemzőnek, egyben mérvadónak tekintett RevPar (az egy kiadható szobára jutó bevétel) mértéke is 5 százalékos növekedést mutat, ráadásul ez utóbbi növekedés euróban jelentkezik – tudósított a kedvező fejleményekről a turizmusonline.hu.
Ami a hozzánk érkező külföldi vendégeket illet, a szakértők szerint ezen a téren nagy pozitívum, hogy dinamikusan növekszik az orosz beutazó vendégek száma. Abban nincs sok változás, hogy a hozzánk érkezők kétharmada továbbra is a fővárost és környékét, míg a maradék egyharmad a Balatont és környékét kereste fel, utóbbi alatt elsősorban Hévízt értve.
Horváth Gergely külön kiemelte a soron lévő feladatok közül azt, hogy az elkövetkező hónapokban megszülessen egy tíz évre előre tekintő piaci marketingstratégia, amelynek elkészítése során elsősorban a küldő ország jellegzetességeire, adottságaira kell tekintettel lenni.
Átfordult végre a trend
„Trendfordító év volt a tavalyi” – így vélekedtek a hazai turizmus vezetői, akik külön hangsúlyozták az ágazat kedvező eredményeihez hozzájáruló egyik fontos momentumot, a SZÉP-kártyák térhódítását. E cafeteria-elem a bevezetése óta 11 milliárd forinttal segítette a hazai turizmust és vendéglátást. Tavaly a Szép-kártyák felhasználásának mértéke ötven százalékkal nőtt tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.