BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még mindig Budapest a legnépszerűbb

A magyarországi turizmus tavalyi eredményeit és a további lehetőségeket foglalta össze Budapesten, ez év elején a szakma két vezetője, Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára, illetve Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese.

Igen jó eredmény, hogy összességében 11 millió fölé emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma a tavalyi év első háromnegyedében. Annak is örülni lehet, hogy a szállodai szakmában a legfontosabb jellemzőnek, egyben mérvadónak tekintett RevPar (az egy kiadható szobára jutó bevétel) mértéke is 5 százalékos növekedést mutat, ráadásul ez utóbbi növekedés euróban jelentkezik – tudósított a kedvező fejleményekről a turizmusonline.hu.

Ami a hozzánk érkező külföldi vendégeket illet, a szakértők szerint ezen a téren nagy pozitívum, hogy dinamikusan növekszik az orosz beutazó vendégek száma. Abban nincs sok változás, hogy a hozzánk érkezők kétharmada továbbra is a fővárost és környékét, míg a maradék egyharmad a Balatont és környékét kereste fel, utóbbi alatt elsősorban Hévízt értve.

Horváth Gergely külön kiemelte a soron lévő feladatok közül azt, hogy az elkövetkező hónapokban megszülessen egy tíz évre előre tekintő piaci marketingstratégia, amelynek elkészítése során elsősorban a küldő ország jellegzetességeire, adottságaira kell tekintettel lenni.

Átfordult végre a trend

„Trendfordító év volt a tavalyi” – így vélekedtek a hazai turizmus vezetői, akik külön hangsúlyozták az ágazat kedvező eredményeihez hozzájáruló egyik fontos momentumot, a SZÉP-kártyák térhódítását. E cafeteria-elem a bevezetése óta 11 milliárd forinttal segítette a hazai turizmust és vendéglátást. Tavaly a Szép-kártyák felhasználásának mértéke ötven százalékkal nőtt tavaly.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.