A vállalat ugyan jelentős mértékben növelte bevételét a múlt évben 2012-höz képest, azonban a 640 millió dollárt meghaladó veszteség arra utal, még mindig nem sikerült megtalálni az optimális működési modellt.
A múlt évben 664,9 millió dolláros bevételt ért el a Twitter, ez több mint duplája volt a 2012-es forgalomnak. A társaság vesztesége ugyanakkor dráma mértékben megnőtt, a 2012-es 80 millió dolláros mínusz után a tavalyi esztendőt már 645,3 millió dolláros veszteséggel zárta.
A hatalmas veszteség nagy része egyébként az utolsó negyedévben jött össze, a tavaly október-decemberi időszakra 511,4 millió dolláros mínuszról számolt be a cég. Ebben a periódusban a bevétel elérte a 243 millió dollárt, ami 116 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
Az eredmények közzététele után drámai zuhanásba kezdett a Twitter részvényeinek értéke, és végül 17,2 százalékkal, 54,59 dollárra esett. A tavaly novemberben tőzsdére lépett cég papírjai december végén voltak a csúcson, 74,73 dollárral.
A nagymértékű visszaesésben valószínűleg szerepet játszott az is, hogy a friss adatok alapján megrendült a befektetők bizalma abban, hogy a társaság a jövőben is dinamikusan tudja növelni felhasználói számát, ami kulcskérdés a reklámbevételek szempontjából.
Az utolsó negyedévben havonta átlagosan 241 millióan használták a Twittert, ami ugyan 30 százalékkal több mint egy évvel korábban, azonban azt jelzi, hogy csökken a növekedés üteme. Az október-decemberi időszakban 9 millióval nőtt az átlagos havi látogatószám, egy évvel korábban pedig még 16 milliós volt az átlagos növekedés.
Az idei első negyedévre 230 és 240 millió dollár körüli bevételt prognosztizál a Twitter, az elemzők 215,2 millió dolláros forgalomra számítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.