A legjobban az International Airlines Group (IAG) légitársaságai, a British Airways, az Iberia és a Vueling teljesítettek. Az IAG tájékoztatása szerint légitársaságai 11,1 százalékkal több utaskilométert értékesítettek januárban, mint 2013 első hónapjában, utasszámuk pedig 6,4 százalékkal, 4,8 millióra nőtt. Mivel a kapacitásokat 11 százalékkal emelte a cégcsoport, ezért a gépeik töltöttségi mutatója csak 0,1 százalékkal emelkedett 77,1 százalékra.
Európa másik nagy légi fuvarozó csoportja, a Lufthansa 2,6 százalékos javulást ért el az értékesített utaskilométer területén, utasszámuk pedig 2 százalékkal volt nagyobb 2013 januárjához képest. A Lufthansa, a Swiss, az Austrian Airlines és a diszkont Germanwings 6,9 millió utast fuvarozott. A kapacitásait a német cégcsoport 1,6 százalékkal emelte, ennek köszönhetően repülőgépeik átlagosan 75,6 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ami 0,8 százalékkal magasabb a korábbinál. „A Lufthansa-csoport a tavaly összesen 1,01 millió utast szállított a magyar piacon, 4,4 százalékkal többet, mint 2012-ben” – jelentette be Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi vezetője.
A francia-holland Air France-KLM 3,6 százalékos eladott utaskilométer-bővülésről számolt be, 2014. januárjában 5,6 millió utasuk volt, ami 3,8 százalékkal haladja meg a tavaly januári szintet. A kapacitások 1,3 százalékkal nőttek, töltöttségi mutatójuk pedig a legjobb a nagy, full service légicégek között: 83,3 százalék. Bár javított pénzügyi eredményén a csoport, tavaly is veszteséggel működött a légi cég: 349 millió eurós mínusszal zártak. A két legnagyobb fapados légitársaság egyszámjegyű növekedésről számolt be: a Ryanairrel 5, az easyJettel 3,9 százalékkal utaztak többen januárban, mint tavaly ilyenkor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.