BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyarapította nyereségét a Szentkirályi Ásványvíz Kft.

A szentkirályi ásványvizet is forgalmazó cégcsoport 2013-ban 9 milliárd forint árbevételt ért el, 15 százalékkal magasabbat az előző évinél – közölte a Szentkirályi Ásványvíz Kft. szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 7,6 milliárd, az Európa egyik vezető alkoholmentes gyermekpezsgő gyártója, a Vitapress Kft. 1,2 milliárd és a palack előforma gyártó üzemet működtető Kingspref Kft. 200 millió forint árbevételt ért el.

A Magyarországon évek óta piacvezető márka idén már Kínába is elindította első ásványvízszállítmányát, áprilistól pedig Oroszországba is exportál. Szaúd-Arábiában már nyolc kiskereskedelmi láncban kapható a vállalat ásványvize, azon belül az egyik szaúd-arábiai, országos fitness-lánc a szentkirályit választotta kizárólagos ásványvizének.

A Szentkirályi csoport 2014-ben közel 10 százalékos árbevétel növekedést tervez, azon belül az export árbevételének 7-8 százalékos növekedését várja.

A Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége adatai alapján tavaly a Szentkirályi 1,5 literes ásványvíz megőrizte a 2012-es 14,5 százalékos piacrészét, ezzel változatlanul piacvezető maradt a 1,5 literes és a teljes ásványvízpiacot tekintve egyaránt.

A Szentkirályi ásványvizet 1993 óta forgalmazzák Magyarországon. Az eleinte veszteséges cég számára az igazi áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar díj elnyerése hozta meg. A Szentkirályi 2010-ben 1,5 milliárd forint beruházással létrehozta új logisztikai központját, és abban az évben nettó árbevétele 5,35 milliárd forint volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.