BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Exkluzív ajánlat a Google-től

Rendkívül dinamikus fejlődés várható a következő években a viselhető technológiák területén, az IDC prognózisa szerint az idei 19,2 millióról 2018-ra 112 millióra nőhet az ebbe a kategóriába tartozó készülékek értékesítése. A Google is akcióba lép a szegmens felpörgetésére, holnap az amerikai felnőttek számára megnyílik a lehetőség a cég okosszemüvege, a Glass megvásárlására, igaz csak egy napjuk lesz erre.

A januári las vegas-i szórakoztató elektronikai kiállítás (CES), illetve a februári barcelonai mobil világkongresszus (MWC) is egyértelműen jelezte, hogy a következő évek egyik meghatározó tendenciája a viselhető okoseszközök gyors térhódítása lesz. Az IDC friss előrejelzése szerint az idén várhatóan 19,2 millió ilyen készüléket adnak majd el világszerte, ez háromszorosa lesz a tavalyi forgalomnak. Ráadásul a következő években is marad a dinamikus fejlődés, igaz valamivel visszafogottabb lesz, mint az idén.

A piackutató cég prognózisa alapján évente átlagosan 78,4 százalékos lehet a bővülés mértéke, így 2018-ban már 111,9 millió okosórát, okoskarkötőt, okosszemüveget, illetve egyéb, a ruházaton vagy a testen hordható intelligens eszközt értékesítenek majd.

Felpörgetik a Glass-használatot

A szegmens egyik legelőremutatóbb megoldásával eddig a Google állt elő, a cég által kifejlesztett okosszemüveg, a Glass azonban csak a kiváltságosok egy szűk rétege – a gondosan megválogatott fejlesztők - számára érhető el, Magyarországon például mindössze néhány darab található belőle. A helyzet azonban holnap megváltozik, igaz a magyar felhasználók ebből keveset éreznek majd, de az amerikai felnőttek számára megnyílik a lehetőség, hogy megszerezzék a saját Google okosszemüvegüket.

Persze egyáltalán nem lesz könnyű dolguk, hiszen az 1500 dolláros vételár mellett komoly szerencsére is szükségük lehet, hogy megvegyék az eszközt. A társaság ugyanis csak korlátozott mennyiséggel rendelkezik, és a borsos ár ellenére valószínűleg nagyobb lesz majd a kereslet, mint a kínálat.

Tovább nehezíti a Google Glass-ra vágyók helyzetét, hogy mindössze egy napig lesz elérhető ez az ajánlat. Arra azonban mindenképpen jó lesz ez az akció, hogy még inkább felhívja a figyelmet az új eszközre, amelynek potenciális alkalmazási területeiről egyre többet hallani. Az Egyesült Államokban már volt példa arra, hogy az okosszemüveg által elért információk segítségével mentettek életet, a Virgin Atlantic légitársaság pedig a Heathrow reptéren tesztelte az eszközt, a cél a személyre szabott utaskiszolgálás egy új szintre emelése volt. A hat hetes tesztidőszak egyébként pozitív tapasztalatokkal zárult, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor vezetik be ténylegesen az új készüléket a cégnél.

A Facebook is beszáll a versenybe

A viselhető technológiák területén várható robbanásszerű fejlődés miatt beindult a verseny az ilyen eszközöket fejlesztő cégekért. A Facebook készpénzben és saját részvényekben kétmilliárd dollárt fizet az egyelőre a videójátékok szerelmeseinek szánt virtuálisvalóság-szemüvegeket készítő Oculus VR-ért. A közelmúltban bejelentett akvizíció nem jelenti azt, hogy a Facebook hardvergyártóvá válik, a társaság sokkal inkább arra törekszik, hogy saját alkalmazásai és szolgáltatásai hozzanak még több bevételt az Oculus eszközeinek segítségével. A felvásárolt cég egyébként a jövőben is önálló vállalatként működik majd, de a játékiparnál sokkal szélesebb körű felhasználásra szánják speciális szemüveget. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője a bejelentés kapcsán több lehetséges alkalmazási területet is megnevezett, mint például az egészségügy és az oktatás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.