A januári las vegas-i szórakoztató elektronikai kiállítás (CES), illetve a februári barcelonai mobil világkongresszus (MWC) is egyértelműen jelezte, hogy a következő évek egyik meghatározó tendenciája a viselhető okoseszközök gyors térhódítása lesz. Az IDC friss előrejelzése szerint az idén várhatóan 19,2 millió ilyen készüléket adnak majd el világszerte, ez háromszorosa lesz a tavalyi forgalomnak. Ráadásul a következő években is marad a dinamikus fejlődés, igaz valamivel visszafogottabb lesz, mint az idén.
A piackutató cég prognózisa alapján évente átlagosan 78,4 százalékos lehet a bővülés mértéke, így 2018-ban már 111,9 millió okosórát, okoskarkötőt, okosszemüveget, illetve egyéb, a ruházaton vagy a testen hordható intelligens eszközt értékesítenek majd.
Felpörgetik a Glass-használatot
A szegmens egyik legelőremutatóbb megoldásával eddig a Google állt elő, a cég által kifejlesztett okosszemüveg, a Glass azonban csak a kiváltságosok egy szűk rétege – a gondosan megválogatott fejlesztők - számára érhető el, Magyarországon például mindössze néhány darab található belőle. A helyzet azonban holnap megváltozik, igaz a magyar felhasználók ebből keveset éreznek majd, de az amerikai felnőttek számára megnyílik a lehetőség, hogy megszerezzék a saját Google okosszemüvegüket.
Persze egyáltalán nem lesz könnyű dolguk, hiszen az 1500 dolláros vételár mellett komoly szerencsére is szükségük lehet, hogy megvegyék az eszközt. A társaság ugyanis csak korlátozott mennyiséggel rendelkezik, és a borsos ár ellenére valószínűleg nagyobb lesz majd a kereslet, mint a kínálat.
Tovább nehezíti a Google Glass-ra vágyók helyzetét, hogy mindössze egy napig lesz elérhető ez az ajánlat. Arra azonban mindenképpen jó lesz ez az akció, hogy még inkább felhívja a figyelmet az új eszközre, amelynek potenciális alkalmazási területeiről egyre többet hallani. Az Egyesült Államokban már volt példa arra, hogy az okosszemüveg által elért információk segítségével mentettek életet, a Virgin Atlantic légitársaság pedig a Heathrow reptéren tesztelte az eszközt, a cél a személyre szabott utaskiszolgálás egy új szintre emelése volt. A hat hetes tesztidőszak egyébként pozitív tapasztalatokkal zárult, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor vezetik be ténylegesen az új készüléket a cégnél.
A Facebook is beszáll a versenybe
A viselhető technológiák területén várható robbanásszerű fejlődés miatt beindult a verseny az ilyen eszközöket fejlesztő cégekért. A Facebook készpénzben és saját részvényekben kétmilliárd dollárt fizet az egyelőre a videójátékok szerelmeseinek szánt virtuálisvalóság-szemüvegeket készítő Oculus VR-ért. A közelmúltban bejelentett akvizíció nem jelenti azt, hogy a Facebook hardvergyártóvá válik, a társaság sokkal inkább arra törekszik, hogy saját alkalmazásai és szolgáltatásai hozzanak még több bevételt az Oculus eszközeinek segítségével. A felvásárolt cég egyébként a jövőben is önálló vállalatként működik majd, de a játékiparnál sokkal szélesebb körű felhasználásra szánják speciális szemüveget. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője a bejelentés kapcsán több lehetséges alkalmazási területet is megnevezett, mint például az egészségügy és az oktatás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.